miniatuur

Re: miniatuur

Berichtdoor martijn » 22 Feb 2010, 21:41

getrouwd en inmiddels ook eigenaar van een 300 met sunportluifel en slaapaanbouw! uit 2002 maar slechts 6 weken gestaan. Een juweeltje!
Een mooier kado konden we ons niet wensen...

En wat was onze trouwdag een feest, heeeerlijk! Nu een beetje bij komen, heb een week vakantie (docent ;) )

Dit is em (foto is van andere tent)
onze.jpg
martijn

Berichtdoor VIPkarstenfan » 23 Feb 2010, 12:59

Kijk dat is nu een mooie tent. ietsje groter dan de papieren versie nu wachten op mooi weer. Was wel koud zeker de huwelijksnacht, voordeeltje je hoeft niet een hele hoge drempel te nemen met je liefje :lol: :lol: :lol:

Wij gaan onze nieuwe tent deze week ophalen compleet met de vario ''combi'' luifel.

Misschien leuk om in de mei vakantie elkaar tegen te gaan komen op een camping, ben ook docent :mrgreen: Misschien zijn er nog meer forumleden :?: :?:
VIPkarstenfan

Berichtdoor Merel » 25 Feb 2010, 18:01

hiep hiep hoera!!
een dikke proficiat zowel met het huwelijk en met de tent! Jullie zullen er ongetwijfeld veel plezier aan hebben!
Ikzelf ben vertegenwoordiger en dus veel de baan op. Ik kwam langs gouda enkele dagen geleden en dacht, 'nu ga ik toch eens bij dewaard binnen' awel ik moet zeggen, ik kwam met een goed gevoel naar buiten. Een vergrote zilvermeeuw is natuurlijk wel erg mooi, alleen jammer van de 15.768 haringen die je erin moet slaan :lol:
Neen, mij bekeer je niet meer, lang leve karsten!
martijn, hopelijk tot gauw!
Merel

Berichtdoor karsten fan » 26 Feb 2010, 11:23

mooie tent hoor! en dat miniatuurtje echt super mooi gemaakt!
ik lees al een tijdje mee, en ben net lid geworden. wij hebben een 350 met boog,tussen,voorwand en regenluifel. hij komt uit 2005 en is groen. afgelopen maand hebben we een persluchtfles gekocht. nu eens zien hoe snel hij staat :D

wij gaan ook in mei/juni weg! zou wel leuk zijn om alle tenten te bewonderen!
karsten fan

Berichtdoor Annemarie » 05 Mrt 2010, 10:40

Errug mooi!
Ik ga je meteen mailen, dan kunnen wij ook knutselen.
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk nog.
Veel geluk, gezondheid en vooral kampeerplezier gewenst!
Annemarie

Berichtdoor Ger » 08 Mrt 2010, 14:15

Wat een cool idee.
Mooi verhaal erbij , we zijn allemaak een deelgenoot geworden
Happy camping!
Ger

Berichtdoor Annemarie » 21 Mrt 2010, 20:31

ok, we hebben hem in elkaar!
't ontwerp was duidelijk, snel uitgeknipt, en de vouwlijnen gerild.
Het moeilijke was het in elkaar lijmen. Ik kwam handen te kort...
Er zitten hier en daar wat lijmsporen en de rode inkt ging een beetje vlekken.
Toch een leuk resultaat gekregen, dat écht wel veel wegheeft van het echte exemplaar
(Inmiddels kunnen we tent strakker opzetten :oops: , dit waren foto's van de 1e keer...)

P1030738.JPG
"prutsertje" (met alle luifels)
Bijlagen
P1020372a.jpg
Karsten 350 met comfortluifel en afsluitwand (zonder verlengluifel en regenluifel)
P1020370a.jpg
Karsten 350 met comfortluifel en afsluitwand (zonder verlengluifel en regenluifel)
Laatst gewijzigd door Annemarie op 23 Mrt 2010, 19:20, in totaal 4 keer gewijzigd.
Annemarie

Berichtdoor martijn » 23 Mrt 2010, 01:13

leuk dat je hem op het forum geplaatst hebt (met vergelijkingsfoto's!) en dank je voor je feedback!
Hij is vrij klein en dat maakt het waarschijnlijk lastig in elkaar zetten. Ben nu bezig met een handleiding met foto's & tips.
martijn

Berichtdoor jkmm » 27 Jan 2015, 15:27

Van de zomer, stuurde de miniatuurontwerper Martijn, ons een pdf-je toe.
Met de belofte van onze kant, het resultaat hier te melden. In de zomer ga je meestal alles buiten doen, wat je met het goede weer moet meepakken. De Karsten pdf bleef tot de kerstvakantie 2014 in een file zitten. Toen was het tijd om te knutselen.
Komt meteen een herinnering opwellen van toen onze kleinste nog niet eens naar school ging. Zij ging jaren geleden op de camping met een animatieteam mee, om te knutsen dan wel te kutselen.
Gelukkig is haar taalgebruik verbeterd. Dit terzijde, tijdens het printen ging het een beetje mis met de kleur.
Waarschijnlijk dacht de printer: jullie zijn raar, dan doe ik ook raar! Enfin, voordat er een bordeaux rood tentje werd geprint, hadden we een apart groene kleur tevoorschijn gekregen die niet misstaat bij de bovenste balk van dit forum.
Een miskleur tentje is wel te gebruiken als oefenmateriaal.
Bijlagen
Karsten papiertent_DSC2699.jpg
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor jkmm » 07 Feb 2015, 11:55

Oefening baart kunst. De kleuterschool is reeds lang geleden verlaten. Vage herinneringen over de lieve juf, zij naast de zandbak zonnend, zijn diep weggezakt. Papier bewerken op een prikblok, of met een miniem pielschaartje geduldig rondjes proberen te knippen die zo lang eivormig bleven, tot ze te klein waren om nog te gebruiken. De vaardigheid is verdwenen.

Van start met de papieren tent. De groene is oefenmateriaal. Zo secuur mogelijk worden onderdeeltjes uitgeknipt. De “tanden” aan de randen van de vier hoofd-bestanddelen zijn ook uitgeknipt. Het gaat behoorlijk, echter toch niet netjes genoeg. Bij het in elkaar plakken blijkt waarom: Er blijft een zichtbare naad over die erg lelijk wordt.
De volgende tent met een scalpeermesje uitsnijden. Een leuk tijdverdrijf als het slecht weer is.

Martijn, bedankt!
Bijlagen
plakwerk_DSC2707.jpg
Binnenzijde_DSC2706.jpg
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Vorige

Terug naar Karsten kampeertent