tent haringen??

Alles over kamperen en je kampeeruitrusting

tent haringen??

Berichtdoor Kamil » 30 Sep 2011, 15:58

Is er iemand die ervaring heeft met de zogenaamde schroefharingen http://www.wurmi.nl/ ? :?:
Karsten 350 + 280
Kamil

Re: tent haringen??

Berichtdoor Annemarie » 05 Okt 2011, 12:43

Nee, maar lijkt me veel werk, of wil je ze voor een speciaal doel (ondergrond)?
Een klap met een hamer gaat sneller dan een schroef indraaien...
Annemarie

Berichtdoor Kamil » 06 Okt 2011, 01:21

Nee, niet voor speciale ondergrond,gewoon ,mij lijkt het dat deze steviger in de grond staat,ik zou ook niet alle scheerlijnen op deze manier vastzetten enkel vb storm punten en 4 hoeken,wij zouden met een koppeltent gaan kamperen en dan kan je die toch net iets strakker aanspannen zonder dat ze loskomen,dit is mijn mening,maar aangezien ik pas dit jaar voor de eerste keer ben gaan kamperen (en toch wel stormweer gehad :? ,wel niet met karsten tent geweest) stelde ik mij gewoon de vraag.
Gaat inderdaad mss iets trager, maar als daardoor alles wat steviger staat neem ik dat er wel bij,en met zo'n accu schroevendraaier zal dat ook wel meevallen.

Groeten van "kampeer leek" ;)
Karsten 350 + 280
Kamil

Berichtdoor Annemarie » 24 Feb 2012, 18:01

Wij hebben heel wat wind en storm gehad en nogg nooit problemen met haringen.
Wel de luchtdruk in de buizen een keer verhoogd, stond hij weer als een huis!
Annemarie

Berichtdoor ZEZIMA » 09 Apr 2012, 16:47

Een beetje late reactie op een oud bericht maar ik kan mij wel voorstellen dat je de basistent en of slaapaanbouw vast zet met het wurmi systeem.
Zeker op de vier hoeken van de basistent.
Voorbeeld hieronder de aluminium worm schroef.
Als je zeker wilt zijn dat de tent stormvast staat is dit een mooi systeem.

http://www.wurmi.nl/
Bijlagen
full9793420.jpg
Laatst gewijzigd door ZEZIMA op 10 Apr 2012, 00:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
ZEZIMA

Berichtdoor vanGeGo » 09 Apr 2012, 23:08

Erg mooi die schroeven.
Maar of het veel effect heeft als je ze op de hoeken van de basistent gebruikt???
Zelf zou ik ze op de hogere punten met de scheerlijnen bevestigen. Of aan de luifeltjes.

Ik heb wel eens een storm recht achterop gehad, hierbij is de tent aan de achterzijde naar de grond toe gedrukt en ging de wind eroverheen. Ik had enkel het luifeltje met een rotspin (17cm) vaststaan en deze wordt dan natuurlijk uit de grond getrokken. Verder geen scheerlijnen gebruikt.
Had ik alle lijnen met grondharingen vastgezet was er mogelijk niet veel gebeurt. (Of juist alles kapot getrokken?)

Het was overigens een serieuze storm, boogtentje naast mij totall loss, twee bomen omgewaaid, feesttent weggewaaid etc.

Als je de tent juist afspant met de bijbehorende haringen dan kan deze heel wat wind verdragen.
vanGeGo

Berichtdoor ZEZIMA » 09 Apr 2012, 23:52

Vandaar dat dit type wurmi haring met schroef niet verkeerd zou zijn in extreme omstandigheden.
Het is aan Karsten tenten zelf om ze wel of niet in het assortiment te nemen.

Je kan natuurlijk ook zoiets als de onderstaande haring nemen genaamd de stormharing gemaakt van 30cm lang betonstaal.
Die is op deze website te verkrijgen. http://www.stormharing.nl/stormharing-t ... en-b2b.htm

Emile
Bijlagen
stormharing1.JPG
ZEZIMA

Terug naar Kamperen