bagagewagen of dakkoffer hoe nemen jullie alles mee??

Alles over kamperen en je kampeeruitrusting

Hoe nemen jullie alles mee!

Berichtdoor VIPkarstenfan » 02 Feb 2010, 18:14

Hallo allemaal

We beiten de spits af:
Rijden zelf in een VW T5 verlengde uitvoering. Dus gewoon alles achterin ruimte genoeg, hoewel :P De eerste keer dachten we neem maar mee maar al snel zaten we vol tot het dak :!: Voor de T5 reden we altijd wat kleinere auto's dus voor ons wat het een walhalla aan ruimte met de T5.
Anders inpakken toch minder meenemen was het gevolg. Moeten wel zeggen dat er bij ons niets aan de buitenkant hangt, zweeft.
Ook gaat er regelmatig een fiets mee. Ook hebben we nu ''sinds de kinderen wat groter zijn'' 3 tenten mee ook dat vraagt natuurlijk ruimte. O ja een kleine koelbox. Al deze items zijn toch wel veel volume.

Wel altijd de ervaring: TE VEEL KLEDING MEE :roll:

Omdat wij bergsporters zijn hebben we ook klimmateriaal, rugzakken, bergschoenen etc in thie buss.

Kortom we hebben teveel materiaal nodig.
VIPkarstenfan

Re: Hoe nemen jullie alles mee!

Berichtdoor Workel » 04 Feb 2010, 21:46

Bij ons gaat het volgende mee:

Tent gaat achter in de Suzuki Grand Vitar incl. koelkast, keukenkastje en tafel. In de skibox gaan 2 kratjes met alle keuken spullen en overige campeermiddelen. In de skibox ligt ook de comfortluifel, aflsuitwand en regenluifel incl 3 luchtbedden.

2 tassen met kleding voor 3 personen gaat in de boot incl 3 camping stoelen.

Zo is alles ingepakt en wel.
Workel

bagagewagen of dakkoffer hoe nemen jullie alles mee??

Berichtdoor karsten fan » 04 Mrt 2010, 09:21

voorheen gingen we altijd met onze aanhanger, normale aanhanger met huif, hij ging nooit helemaal vol maar toch neem je een stuk meer mee.

De nadelen... je mag niet hard rijden, als je door duitsland heen gaat is het bijna niet te doen om in te halen op veel stukken. dus zit je vast tussen een 'vrachtwagengroep'. je moet tol betalen, kost veel benzine.

nu heb ik wel eens gedacht aan een dakkoffer, erg handig maar hier past nooit alles in! we hebben een hond mee dus de kofferbak zit al vol. de achterbank kunnen we wel gebruiken want we hebben geen kinderen mee. alleen dan denk ik dat we ruimte te kort hebben. nu zag ik bij karsten een zak voor op een fietsenrek. ik heb me nog niet laten informeren, dus ik weet niet hoeveel er nou in mag (en verantwoord is).

tjah wat nemen we dan allemaal mee.... de tent, zoals jullie weten nogal groot., kastje, tafel, 2 stoelen, luchtbed, deken, kussens, grote boodschappentas met borden,bekers,snelkoker etc, nog een grote tas met handoeken, grote koelbox, tenttapijt, parasol (oke deze kunnen we thuislaten), voer voor de hond (20 kilo), bench, voerbakken, kussen.
3 sporttassen kleding, voetensteun 1x, stretcher, grote tas met extra dingen kabels, lampen etc). 1x krat boodschappen (tjah blijf een hollander). hmmm volgens mij lijkt het zo wel mee te vallen, maar als ik op me zolder kijk valt het vies tegen. volgens mij vergeet ik ook nog wel wat....

hoe doen jullie dit? tips, ervaringen, advies??
karsten fan

Re: bagagewagen of dakkoffer hoe nemen jullie alles mee??

Berichtdoor Merel » 04 Mrt 2010, 13:03

Tjah, echt veel tips kan ik niet geven, want wij gaan met een oude Karmann Ghia Cabrio op reis. Wij leggen gewoon de achterbank vol en daarna iets zwaars erop zodat niet alles gaat wegwaaien en zo hebben we meteen ook een windscherm :D
Wij hebben het systeem gezien bij karsten met te zak op het het fietssteun, maar wij vonden het toch fragiel, je moet maar ene zot hebben die er een mes in steekt en je mooie zak is klaar voor de vuilbak.. WIj hebben ons echter wel laten ispireren hierdoor. We nemen dus een ook fietssteun die je gewoon op de trekhaak vastmaakt. En daarop gaan wij dan een metalen koffer vastbouten, en daar kunnen we dan onze tent en luifels in kwijt, met een beetje geluk moeten de slaapmatjes er ook nog inpassen.
Het is een systeem in ontwikkeling, maar ik stel voor dat we een foto maken en posten als die klaar is. We hebben reeds een adres gevonden in Roeselare (belgië) die oude legerkoffers voor een prikje verkoopt, en zo een fietssteun vind je ook met hopen op kapaza of marktplaats.. tjah, wij zijn nu eenmaal belgen die iets meehebben van nederlanders zeker :lol: grapje hoor, maar waarom iets nieuws kopen als je het tweedehands kunt krijgen?
Merel

Berichtdoor martijn » 04 Mrt 2010, 23:25

wow, een Karmann Ghia.. jullie hadden toch een 350 "full option"? Kun je de luifel als carport gebruiken... :)
Ik vraag me alleen af of het zo verstandig is om je tent achterop te hangen, is toch wel weer een kilo of 40. Dan ligt je motor ook nog achterin. Hopelijk blijven je voorwielen nog aan de grond.

Wij rijden met een fiat multipla (qua schoonheid het andere uiterste voor velen) en overwegen een skibox mee te nemen. De Karsten tent is toch wel fors. Vorig jaar hadden we een campingbed en een kinderwagen mee. We hebben nu een heel compact bedje en laten de wagen waarschijnlijk thuis. Ik denk dat het er dan wel allemaal in gaat passen. Er ligt een surfboard op het dak, een skibox (lang en smal) is het enige dat er naast kan.
Overweeg ook nog zelf een dakkoffer te bouwen, vrees dat ik daar voorlopig alleen geen tijd voor heb...
martijn

Berichtdoor Annemarie » 05 Mrt 2010, 10:31

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Annemarie op 24 Mrt 2010, 20:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
Annemarie

Berichtdoor Merel » 05 Mrt 2010, 13:22

Waahahaha, voorwielen van de grond.. :D Mijn vriend is er al enige tijd mee bezig ik denk wel dat het geen probleem zal zijn, we zijn niet aan ons proefstuk bezig, we hebben ook nog 2 kevers, een '67-er en een 1300S uit '73, en een Volkwagen busje T1 deluxe model van '62 die we nu aan het restaureren zijn. Het is wel de bedoeling om dan, eens er kinderen zijn, met het busje weg te gaan, dan hebben we inderdaad plaats zat, maar dat zal niet voor volgende zomer zijn.. We zullen wel zien hoe het loopt, we zijn ook nog nooit met de karsten weggeweest.. Normaal zullen we vanavond de koffer ophalen, dus ik hou jullie op de hoogte..
Merel

Berichtdoor martijn » 05 Mrt 2010, 13:53

ook nog een T1... (hier spreekt een surfer) *zucht*

als die klaar is kun je weer naar Karsten:
http://shop.strato.de/WebRoot/Store9/Sh ... e_2010.pdf

als je begrijpt wat ik bedoel ;)

ben benieuwd naar de kist vooral een foto van de gepakte Karmann!
martijn

Berichtdoor Merel » 05 Mrt 2010, 14:11

awel, ge gaat lachen hé, maar die tent om op die T1 aan te sluiten stond vorig jaar te koop voor 1000euro, maar toen hebben we die toch maar laten staan. We vonden het nogal ongemakkelijk om je tent iedere keer te moeten loskoppelen als je 's avonds bv iets wil gaan eten..Hierbij een foto van het busje toen we het gaan ophalen zijn in Rotterdam (het komt vanop een autokerkhof bij mijn familie in Wyoming, USA) en een niet erg duidelijke van de karmann in onze straat
Ik probeer er nog ene op te laden van onze kevers, maar ik vermoed dat die te groot is, maar ik ben niet zo goed met computers :roll:
Bijlagen
karmann.jpg
busje.jpg
Merel

Berichtdoor Kamil » 17 Apr 2012, 11:08

Wij laden alles in onze Hyundai H1 , ons zelfbouw keukentje, tafel , stoelen , een 350+280 luifel en onze kleding , een beetje puzzelen maar alles geraakt er net in :lol:

Groeten
Karsten 350 + 280
Kamil

Terug naar Kamperen