plastic picknicktafel ja of nee

Alles over kamperen en je kampeeruitrusting

plastic picknicktafel ja of nee

Berichtdoor VIPkarstenfan » 20 Feb 2010, 09:53

Ja we zitten in een tafel dilema.

plastic picknick tafel opklapbaar is dat nu handig of niet. Is zo iets nu stevig? wij hebben twee verschillende uitvoeringen gezien met op elke kant een zitplaats of aan twee kanten 2 zitplaatsen.

Graag ervaringen met met de tafel.
VIPkarstenfan

Re: plastic picknicktafel ja of nee

Berichtdoor jan » 20 Feb 2010, 16:41

Wij hebben er zelf geen. Maar zien er wel regelmatig op de camping en onderweg. Dus je zou kunnen zeggen dat ze wel redelijk zijn. Natuurlijk is alle waarde naar zijn geld en ik zou een aluminium prefereren boven een plastieken. En alleen gebruiken voor de dagelijks ontbijt /avondeten. Stabiel zijn zullen ze wel, maar het lijkt mij het meest voor de hand liggend zo'n tafel eerst uit te proberen in de winkel. Ga erop zitten, beweeg heen en weer en schuif voor en achteruit op de zittingen. Leun op de tafel en voel hoe stevig het blad is. Probeer het blad ook op en neer te bewegen. Want ook al is het misschien niet een giga uitgave, toch zou het heel vervelend zijn dat'ie na een paar keer gebruiken op de camping de geest geeft.
jan

Berichtdoor Merel » 20 Feb 2010, 19:07

Ok, zoals jullie wel weten ben ik niet zo goed in dingen uitleggen, maar ik zal het toch maar proberen.
Toen we enkele jaren geleden begonnen met kamperen hadden we zo een oude kampeer picnictafel gekregen van vrienden. Dat was er zo ene met de stoeltjesl die vastgemaakt waren en waar je dus moet inschuiven. Dit vonden wij erg ongemakkelijk ( je kan eens niet na het eten achteruit leunen, je hebt nota bene geen rugleuning) en vooral niet stevig. Als iemand aan tafel komt terwijl het eten al op tafel staat heb je kans dat je creatie op de grond beland, en om nog maar te zwijgen van de gilletjes die je slaakt als je billen wéér eens tussen het plastiek en metaal komt te zitten (en niet om te zeggen dat ik nu dikke billen heb)!!
Wij hebben toen in de aldi een metalen tafel gekocht die je in 2 vouwt en als valies kan dragen. Daarbij zaten ook 4 mini-stoeltjes in aluminium die in de tafel zaten. Die zijn meer op formaat van een 7-jarige maar ik gebruik die gewoon om mijn kooktoestelletje op te zetten en de andere 2 gebruiken we als voetsteuntje. Daar zijn wij erg tevreden van. Hij gaat ondertussen al jaren mee. Ik denk dat we toen zo een 100 euro betaald hebben. Maar het was zijn geld meer dan waard!
Ik zal eens kijken of ik iets gelijkwaardigs op internet vind en dan een fotootje posten moest je me niet begrijpen :lol:
Merel

Berichtdoor jan » 20 Feb 2010, 20:41

Duidelijk verhaal hoor! Ik bedoelde dat ook. €100,- is geen kleinigheid maar je hebt wel waar voor je geld.
jan

Berichtdoor eline » 26 Feb 2010, 22:51

Wij hebben zo'n tafel in een koffer van aluminium nu sinds 3 jaar of zo. We zijn er erg blij mee, want daarvoor hadden we laag-bij-de-grond-stoeltjes en dito tafeltje en zat je dus met je bord op schoot te eten. Waardeloos! Dat je nu rechtop zittend aan tafel kan eten is dan ook hemels vergeleken bij de eerdere situatie. Echt comfortabel is het niet, maar we eten er dan ook alleen aan. De stabiliteit hangt af van hoe stabiel je 'm neer kan zetten. Bij ons zijn nog geen creaties op de grond beland! Bijkomend voordeel is dat je altijd je eigen picknicktafel bij de hand hebt onderweg en dus niet per se aan van die vieze benzinepomptafels hoeft te gaan zitten als je even een broodje wil eten. Ook de kinderen gebruiken 'm veel om op te tekenen!

Kortom, comfort is blijkbaar relatief ;) , en wij zijn er tevreden mee!
eline

Berichtdoor jan » 27 Feb 2010, 14:42

Natuurlijk! 't Is ook maar net wat je daar voor over hebt. In Kroatie stond op de camping bijvoorbeeld een tent (geen Karsten) met daarbuiten een grote schotelantenne.
jan

Berichtdoor Annemarie » 05 Mrt 2010, 11:50

Van onze plastic picknicktafel gingen de zittinkjes al snel barsten (en we wegen echt niet veel...)
En dan blijft je kleding, of erger: je vel, er tussen steken.
Toen ik dat ook (heel vaak!) om me heen zag hebben we al snel besloten dat hij niet voor volwassenen geschikt is.
En tot 2 keer toe is hij ingeklapt omdat één van de poten langzaamaan inklapte. JAAaaa, macaroni op schoot!
Let dus altijd goed op, bij het opzetten, dat de schoren onder de poten goed uitgeklapt staan.
Onze kinderen zijn nu oud genoeg voor comfortabele stoelen aan een losse tafel, maar als ik nu opnieuw voor kleinere kinderen zou moeten kiezen zou ik gaan voor zo'n aluminium exemplaar met aan elke zijde een zittinkje.
Annemarie

Berichtdoor Workel » 06 Mrt 2010, 21:47

Hebben zelf geen ervaring met een picknicktafel maar kwam deze tegen van de firma Coleman.

Wellicht een idee voor iemand.
Bijlagen
23317_1_.jpg
Workel

Berichtdoor VIPkarstenfan » 11 Mrt 2010, 17:32

Annemarie schreef:zou ik gaan voor zo'n aluminium exemplaar met aan elke zijde een zittinkje.

lijkt mij het beste nu nog een leuk betaalbaar merk zoeken.
VIPkarstenfan

Berichtdoor Carolien » 13 Mrt 2010, 16:03

Koop in elk geval niet zo'n goedkoop ding want er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in.
Wij hebben een plastic tafel gehad en ik vond hem ook niet lekker zitten. Na een aantal jaren met een gewone tafel met stoelen toch weer zo'n picknicktafel gekocht, een houten uitvoering dit keer. Toch wel handig met eten en vooral als je kinderen hebt! En.... wat heel leuk is van zo'n picknicktafel, je kunt er ook een lage tafel van maken als je de stoeltjes onder de tafel inklapt als een soort pootjes.
Dat weet bijna niemand en zorgt altijd voor verbaasde blikken op een camping!
Carolien

Volgende

Terug naar Kamperen