Altijd koud 's nachts....

Alles over kamperen en je kampeeruitrusting

Altijd koud 's nachts....

Berichtdoor monique2009 » 06 Feb 2010, 16:19

Wij kamperen met onze 3 zoons al jaren met de uitgebreide Karsten 350. Meestal in Frankrijk. Voor twee kinderen hebben we een bijzettentje dus we liggen met z'n drietjes in de "grote tent". Tot "hilariteit" van de kids kom ik altijd steenkoud de tent uit 's morgens. Ik kan het niet warm krijgen! Stap heerlijk in een goeie slaapzak en op m'n Aerobed en val lekker in slaap. Maar dan word ik wakker en begin truien, sjaals, joggingbroeken aan te trekken tot ik als een michelin-mannetje (vrouwtje) in bed lig. Steenstervenskoud!
Wie heeft tips? Mijn schoonzus heeft exact hetzelfde probleem in haar Karsten, heeft zelfs al een een electrische deken meegenomen en dat hielp ook niet....
Man en kind hebben nergens last van trouwens, die lachen zich soms slap!
Schoonzus en ik denken stiekem aan een warme caravan, maar ja, eigenlijk is dat niet wat we willen!
Als iemand iets weet, graag!
Groeten, Monique
monique2009

Re: Altijd koud 's nachts....

Berichtdoor VIPkarstenfan » 06 Feb 2010, 16:29

Beste Monique,

Hetzelfde probleem staat in het forum, onder tweepersoonsbed / stretcher. De ervaring is met luchtbedden weinig isolatie onze lichamen leveren niet genoeg warmte om ook nog eens het luchtbed te verwarmen.

Eigenlijk is dit raar stilstaande lucht is een goede isolator. Het probleem is de grote van het bed.

Advies is: koop goede isolerende zelf opblaasbare matten en ga daar op slapen. Ben benieuwd naar de andere reacties.
VIPkarstenfan

Berichtdoor Annemarie » 08 Feb 2010, 20:52

Wij slapen sinds vorig jaar heerlijk op onze Therm-a-rest dreamtime XL.
Om de mat, die zichzelf opblaast, zit nog een extra hoes met extra vulling.
Comfort zoals m'n bed thuis, zowel qua ergonomie als qua temperatuur!
En als het heeeeel koud is (lees: als het vriest) kan je nog een isolatie-fleece-deken onder de mat leggen...
Bijlagen
DreamTime.jpg
comfortabele slaapmat
Annemarie

Berichtdoor nicoencabrina » 09 Jul 2012, 20:04

wij slapen op de karsten matrassen met hoezen.
De matrassen naast elkaar leggen
Twee karsten slaapzakken niet dicht ritsen maar op elkaar.
Zo lig je lekker warm
tot slot als het erg koud is een muts op [erg belangrijk],want via je hoofd ver lies je veel warmte.
Wij sliepen bij 2 graden als een roos
nicoencabrina

Berichtdoor Karin » 31 Jul 2012, 21:26

Zo herkenbaar.
Ook ik "HAD" het ook altijd koud met kamperen, dit kwam door de metalen bak die onder de vouwwagen zat.
Had het er een keer met een buurman over, en die zei, "waarom leg je geen elektrische deken in je bed, dan denk je nog, "nee dat kan toch niet", maar..... toch gedaan!
Ik ben hem er nog dankbaar voor!

In een luchtbed circuleert de lucht, dus die koelt steeds af, evt isolatie mat eronder.
Self inflatingmat isoleert veel meer!
ZORG DAT JE WARM JE SLAAPZAK IN GAAT!
DESNOODS EVEN EEN WARME DOUCHE.
Karin
Karin

Berichtdoor OK-sjun 380 » 27 Mei 2013, 09:39

Wij hadden het afgelopen pinkstervakantie ook moeilijk in onze 380
Isolatie vanaf de grond is heel belangrijk en luchtbedden zijn te dik, daar gaat de lucht idd in circuleren.
wij hadden onder de dunnere self-inflating matjes nog een paar alufolie-schuim-alufolie isolatiematjes en er bovenop deden we een fleecedekentje. wij zelf liggen op Human-Comfort matrassen met een hoes met een toplaag traagschuim en fleece bekleding.
maar vlak ook de hoogte van je tent niet uit! warm(t)e (lucht) stijgt op, dus in een hogere tent gaat je warmte verloren.
als we de "binnentent"of scheidingswanden erin ritsen is de ruimte die we met z'n allen moeten warmhouden al half zo groot en blijft het al warmer.
Stokke? die maken leuke kinderstoelen :P

Karsten 380 uit 2000 met boogluifel, verlengluifel en voorzetwand
T-Max compressor op losse 68 Ah accu
Alles mee op de Anssems AS-1300
OK-sjun 380

Berichtdoor TruckerDirk » 28 Mei 2013, 00:56

Ik heb de luxe van wat extra dekbedden die ik over heb. 2 daarvan zijn van texelse wol. Hoewel tamelijk decadent gebruik ik 1 van die dekbedden als onderlegger (dus boven op mijn luchtbed) als ik in het voor- of najaar ga kamperen. Wollen dekbedje onder me en een wollen dekbedje over me heen.
Als een kroket in een broodje lig ik tussen twee lagen wol. Heerlijk warm, niks aan de hand. Vorig jaar met -2 op texel en geen moment koud gehad.

Groetz,
TruckerDirk
http://netperk.punt.nl
TruckerDirk

Terug naar Kamperen