Afsluiten

Alles over kamperen en je kampeeruitrusting

Afsluiten

Berichtdoor Kamil » 21 Feb 2013, 22:23

Ik zou gewoon eens willen weten of er iemand ervaring heeft met het afsluiten van jullie karsten ,en ik bedoel dan niet gewoon de rits dicht doen maar eigenlijk "echt vast doen " .
Dit lijkt een rare vraag voor een tent maar ik vindt het gewoon geen prettige gedachte dat, er tijdens een daguitstap bijvoorbeeld , iemand in de tent kan zonder dat je er iets van merkt .
Ik besef ook dat men altijd wel met een mes of dergelijk in de tent geraakt maar ik denk dat dit toch meer opvalt dan iemand die gewoon de tent open doet .
Ik ben dus gewoon eens benieuwd of er nog iemand zo denkt of laat iedereen gewoon alles open ?
Groeten
Karsten 350 + 280
Kamil

Re: Afsluiten

Berichtdoor jkmm » 23 Feb 2013, 12:40

Geen rare vraag in ieder geval.
Wij laten van alles in de tent achter zoals een laptop of één van de fototoestellen als we een dag weggaan en hopen dan dat de sociale controle zijn werk doet. Soms kom je aan het einde van de dag terug en blijkt driekwart van het veld verlaten. Niemand die er dan oplet maar als geluksvogel heb je geen engeltje nodig. Mmm, dat weet je nooit zeker.

Een tent waarvan met de rits is af gesloten met een slotje doet bij ons het vermoeden rijzen dat er wat te halen valt.
Tot nu toe zijn we nog nooit wat kwijtgeraakt maar campingburen van ons wel tot drie keer toe. Nee, ik bedoel niet dat wij dat zelf dan hebben gedaan! In één van die gevallen ging het om de drankvoorrraad.

Een stuk gesneden tent, daar zit niemand op te wachten. Het begint eigenlijk al tijdens het reizen van - en naar de vakntiebestemming. Dan hoop je dat niemand iets ontvreemd of vernield van je spullen die makkelijk bereikbaar zijn bovenop de aanhanger of dakdragers. Tent-inbraak gebeurt volgens gedupeerden voornamelijk vooral bij campings langs een doorgaande weg. Dieven kiezen immer snel voor het hazenpad als de buit binnen is. Bestaat er zoiets als een alarm voor tenten dat niet werkt met een bewegingsmelder ivm flapperent tentdoek? Ik bedoel geen waakhond.
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Terug naar Kamperen