campinglife

Alles over kamperen en je kampeeruitrusting

campinglife

Berichtdoor jkmm » 25 Nov 2012, 18:20

Het werkt aanstekelijk, dat TV programma campinglife op zondagochtend.
Al die mooiweersbeelden op diverse campings afgewisseld met sjieke kampeermiddel presentaties. Lekker koken in de buitenlucht, terrasje pikken en zo. Terwijl op dat zelfde moment de rukwinden buiten hun best doen de regen tegen de ramen van het huis te striemen.
Met de ene hersenhelft zit je al aan de vakantie voor volgend jaar te denken. Met de andere helft vraag je je af hoe het economisch met Nederland gaat en of je je baan kan houden. Tot nu toe overheerst de drang om volgend jaar bepakt ergens Europa in te gaan en op een fijne plek de 350 van 4 bar te voorzien, al dan niet opgebouwde druk uit een voetpomp of compressor.

Waar zullen we heen gaan in 2013? Toch wel met de tent? Wat moeten we vervangen c.q. verbeteren aan onze uitrusting? Ter voorbereiding lees ik op internet het één en ander op een zeer levendig tentenforum. De afkortingen vliegen echter over het beeldscherm.
"Wij gaan met de DW en zetten de CC er naast" lees ik ergens. Ach, een De Wit is toch niet zo bijzonder denk ik? Is dat zo'n begrip dat je moet afkorten? Nee joh, hartstikke fout!! Het gaat over de z.g. "Rolls Royce".
Afkortingen, niet altijd even duidelijk. Laat ik onze tent maar niet afkorten als ik er over vertel want die hebben wij gebruikt gekocht. Ik zie het al voor me. Sta je op de camping je tent aan een belangstellende aan te prijzen als 2e hands K tent. Dat kan echt niet.
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Re: campinglife

Berichtdoor jkmm » 23 Nov 2013, 11:50

Volgende week de eerste uitzending van Campinglife, van het nieuwe seizoen.
Te zien op de TV, wilde ik er achteraan schrijven. Tegenwoordig kan je zowat overal TV kijken. Zelfs op je telefoon!
Wij kijken voorlopig nog thuis op de bank. In elk geval tot het kampeerweer van 2014 nog niet is opdoken.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor jkmm » 26 Jan 2014, 20:51

De 300ste!!! aflevering is uit gezonden.
Sander met zijn nieuwe seizoenspartner Gigi, een meisje dat tegen onze verwachting in niet de hele tijd met een beauty-case aan het slepen is . Eerlijk is eerlijk, wij hadden een Goois tutje voor ogen. Valt alles mee. Nagellakje kan net op een camping.
Zij is zelfs degene die (super)markten afstruint op zoek naar lekkere ingrediënten voor haar onstuitbare kookdrang.
Met wat hulp van jonge campinggasten maakt ze elke aflevering een heus streekmaal terwijl Sander die dag de bloemetjes buiten heeft gezet. Dat zal hem een knorrende maag opleveren, hij mag zo aan tafel aanschuiven. De geluksvogel.
Hoe dan ook, wij smachten bij het zien van de zomerse taferelen op de platte buis naar beter weer dan de druilregen die op dit moment in het westen van Nederland valt.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor jkmm » 25 Jan 2015, 12:06

aflevering 8 seizoen ´14/'15. Op 2.45 minuten vanaf de start van het programma, een gebleekte Karstentent te zien!

http://www.rtlxl.nl/#!/campinglife-8623 ... a12a83568f
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor campinglife » 19 Feb 2015, 17:38

:D
campinglife

Terug naar Kamperen