Lusjes aan de luifels

Verhalen en vragen over de Karsten Tenten luifels en accessoires

Lusjes aan de luifels

Berichtdoor vanhalvanhal » 25 Aug 2012, 22:37

Onlangs heb ik een 2e hands Karsten tent gekocht uit 2004. We hebben er al een keer mee gekampeerd en dat is prima bevallen. Maar ik heb me steeds afgevraagd waar dienen toch die lusjes en haakjes voor op de koppelingvan de comfortluifel en de verlengluifel?
Bijlagen
DSC01585.JPG
De lusjes op de koppeling
vanhalvanhal

Re: Lusjes aan de luifels

Berichtdoor mariwillem » 28 Aug 2012, 15:17

Wanneer je de afsluitwand (voorwand) aan je comfortluifel of verlengluifel ritst, kan je naar behoefte de linkerzijde, de rechterzijde of de middenflap van de voorwand openritsen en oprollen, dit opgerolde stuk zet je dan vast met zo'n lusje/ haakje.
Alleen de linker- of rechterflap openritsen kan handig zijn wanneer de wind uit een verkeerde hoek komt.
mariwillem

Berichtdoor vanhalvanhal » 01 Sep 2012, 19:15

Ok. Dus als ik het goed begrijp hebben de lusjes tussen de verlengluifel en comfortluifel geen doel. Slechts alleen als de afsluitwand er wordt aangeritst.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom ze die lusjes dan niet direct aan de afsluitwand hebben gemaakt. Nu hangen ze me steeds in de weg. En dat is al snel als je 1,96m bent. :(
vanhalvanhal

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 07 Dec 2012, 12:56

Beste vanhalvanhal, de lusjes aan de nieuwe luifels (van na 2006) zijn tegenwoordig bevestigd aan de afsluitwand. Deze nieuwe luifels zijn overigens ook wat hoger.
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Berichtdoor Carolien » 16 Feb 2013, 16:55

Best jammer dat die lusjes niet aan de nieuwe luifels zitten!
Wij fantaseren graag over hoe we het nog gezelliger, praktischer of aangenamer kunnen maken in onze tent. Wij gebruikten één van die lusjes om een hanglampje op te hangen wat heel gezellig stond.
Dat kan niet meer in onze nieuwe tent. Misschien dat we er ooit nog eens een lusje in laten maken?!
Carolien

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 20 Feb 2013, 14:50

Carolien, als je graag en lampje wilt ophangen in de luifels kunnen wij eventueel een D-ring bevestigen aan de luifel.
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Berichtdoor Carolien » 21 Feb 2013, 20:28

Karsten Tenten B.V. schreef:Carolien, als je graag en lampje wilt ophangen in de luifels kunnen wij eventueel een D-ring bevestigen aan de luifel.

Dat hadden wij ook al bedacht! Stom dat we dat niet meteen hebben laten doen maar goed dat is weer eens een leuke reden om bij jullie langs te komen...met luifel!
Carolien

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 22 Feb 2013, 09:26

Je bent van harte welkom!
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Terug naar Karsten Tenten luifels & accessoires