regen/zonneluifel

Verhalen en vragen over de Karsten Tenten luifels en accessoires

regen/zonneluifel

Berichtdoor hansvedder » 09 Feb 2010, 20:14

Ik heb nu sinds een aantal jaren een karstentent type 300 met comfortluifel e.d.. Wat ik mis (en dat vooral bij het rondtrekken) is de mogelijkheid om de regenluifel direct aan te brengen aan de basistent. Weet iemand hiervoor een oplossing. Zonder luifel (en bij slecht weer) kan de basistent alleen nog wel zorgen voor een natte bedoeling. :cry:

Misschien ook een interessante optie voor Karsten?

Groet,

Hans
hansvedder

Re: regen/zonneluifel

Berichtdoor martijn » 09 Feb 2010, 21:40

Hoi Hans,
deze tent heeft een dergelijke "luifel". Deze is wel heel oud volgens mij.
Op primacamp.de (Duitse Karsten dealer) vond ik een mooie folder in pdf, daar staat de volgende luifel in.
luifel.jpg

Even bellen/mailen met Karsten, ook bij een nieuwe tent moet het dus mogelijk zijn. Misschien kun je de regenluifel zo wel aan de tent ritsen. Al iemand geprobeerd?
martijn

Berichtdoor Workel » 10 Feb 2010, 13:37

Wij hebben een regenluifel en die zit vast aan de afsluitwand.

De regenluifel bestaat uit 1 rits. De comfortluifel zit met 2 ritsen aan de tent wast.

Om de regenluifel pas te maken aan de tent zul je de rist moeten laten vervangen of extra rist aan laten zetten. Anders kun je heb niet gebruiken aan je afsluitwand.

Alternatief is een extra regenluifel aanschaffen met 2 ritsen voor het trekken en die andere regenluifel als je ergens lang blijft staan.
Workel

Berichtdoor jan » 10 Feb 2010, 14:02

Je kunt idd het beste even contact met Karsten opnemen. Het klinkt onwaarschijnlijk maar (bijna) alles is mogelijk. Gewoon proberen dus.
jan

Berichtdoor Jan-Arend » 07 Mrt 2010, 16:09

Maar zo kan het toch ook?
Droge instap en snel aan de tent gezet.
Bijlagen
DSC04665.jpg
Jan-Arend

Berichtdoor Annemiek » 10 Apr 2010, 20:01

Wij zijn fervente Karstenkampeerders, vooral omdat dit een tent is waarmee je goed kunt rond trekken. Ook wij zouden het heel prettig vinden om de regenluifel rechtstreeks aan de basistent te kunnen zetten. Wij hebben ook een comfortluifel en een voorwand. Maar die zet je vaak niet op als je maar een nacht blijft. En een droge instap is toch ook wel fijn. Een prima idee.
Annemiek

Berichtdoor wilvanosch » 05 Feb 2011, 14:29

Ik heb dit bij Karsten gevraagd. Ze kunnen een tussenstukje maken van tentdoek. Aan één kant aanritsbaar is aan de tent en aan de andere kant aanritsbaar aan de regenluifel.
wilvanosch

Berichtdoor divedevil » 14 Okt 2011, 12:05

Klopt helemaal, dat bestaat dus inmiddels! Dat noemen ze nu bij Karsten tenten een:

" koppelstuk t.b.v. regenluifel"

en kost ongeveer 75 pleuri.
divedevil

Terug naar Karsten Tenten luifels & accessoires