luifels in combinatie met grondzeil

Verhalen en vragen over de Karsten Tenten luifels en accessoires

luifels in combinatie met grondzeil

Berichtdoor joshygizmo1 » 19 Jan 2010, 19:30

Hallo, ik ben voornemens om een Karsten tent 3,50 te gaan kopen met comfortluifel, afsluit luifel en aanritsbaar grondzeil en ben aan het twijfelen of ik de tussenluifel er gelijk bij zal nemen (in combinatie met het langere grondzeil). Wij camperen over het algemeen in warme landen en zullen dus meer buiten de tent zitten en hebben mogelijk de tussenluifel niet direct nodig echter als ik deze later aanschaf zal ik, naar ik aanneem, ook een nieuw grondzeil moeten kopen.

M.a.w. is het ook mogelijk om een langer grondzeil te kopen en dus niet in zijn geheel toe te passen (bijv.om te klappen) en zodoende later een tussenluifel te kopen? en is de ruimte onder een comfortluifel en afsluitsluifel wel groot genoeg om er met twee volwassenen en twee kinderen te zitten of houdt het niet over in het geval het regent.

Hoor graag jullie bevindingen.
Laatst gewijzigd door joshygizmo1 op 15 Feb 2010, 15:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
joshygizmo1

Re: luiffels in combinatie met grondzeil

Berichtdoor VIPkarstenfan » 20 Jan 2010, 00:39

Hoi,

Wij hadden dezelfde overweging. (wel een 325)

joshygizmo1 schreef:is het ook mogelijk om een langer grondzeil te kopen en dus niet in zijn geheel toe te passen (bijv.om te klappen) en zodoende later een tussenluifel te kopen? en is de ruimte onder een comfortluifel en afsluitsluifel wel groot genoeg om er met twee volwassenen en twee kinderen te zitten of houdt het niet over in het geval het regent.

Het is mogelijk om je ''grondzeil'' om te klappen geen probleem. ook ligt het eraan hoe groot de tafel en stoelen zijn.
Dus je eerste optie zou kunnen (je kan altijd kleiner) verlengluifel weglaten, omklappen en klaar.

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de nieuwe Combiluifel met comfortluifel , afsluitwand.

Het blijft natuurlijk lastig, ook ik ben benieuwd naar de forumleden die ervaring hebben met de 350 in dezelfde situatie.
VIPkarstenfan

Berichtdoor Merel » 20 Jan 2010, 09:56

Hoi,
Wij hebben een 350 gekocht met alle luifels (geen Combiluifel, die hebben ze volgens mij de week nadien gelanceerd) en het grondzeil. Het is inderdaad mogelijk om de luifel aan de kant van de tent over te flappen als je de verlengluifel niet gebruikt, maar ik vind het persoonlijk een boeltje. Hij hangt namelijk vast met velcro(volgens mij is dit een vlaams woord, je weet wel zo een strook met lusjes en haakjes dat je aan elkaar plakt en dan krrrsssstttt erweer van haalt :lol: ) Je hebt dus meerdere opties:
- je hangt hem vast met velcro en je plooit in het midden over (maar dan gaat alle vuiligheid in die plooi terecht komen en gaat je voet hierin blijven haken en kan je dus naar het ziekenhuis op vakantie)
- je hangt hem niet vast met velcro maar dan is je tent niet helemaal dicht aan de kant van de tent en moet je zeker iets op je velcro hangen zodat het gras en dergelijke niet vast komt te zitten in die haakjes)
Wij hadden de verlengluifel nu ook nog niet echt nodig, maar ik wou die er nu bijkopen want heel vaak heb je kleurverschil tussen de verschillende verfbaden. Dus als we binnen 7 jaar toch zouden willen kopen heb je voor het zelfde geld een groot kleurverschil. Vandaar dat we even door de zure appel heen gebeten hebben en nu alles gekocht hebben.
Merel

Berichtdoor Annemarie » 08 Feb 2010, 20:28

Ook wij zijn in het bezit van een Karsten 350 met comfortluifel, verlengluifel, afsluitwand en regenluifel.
Wij plooien het grondzeil direct bij de ingang van de basistent als we de verlengluifel niet gebruiken. Dus niet in het midden. Het klittenband zit gewoon op zijn plek vast en op de grond ligt de vlakke plooi onder het zeil met de opening van de plooi op de overgang naar de basistent. Dan struikel je er niet over en valt er weinig vuil in.
Ons grondzeil kan in dit geval aan de comfortluifel worden vastgeritst (in plaats van: aan de verlengluifel)

Verder zitten wij met 2 volwassenen en 3 kinderen (13, 11 en 8) ruim onder onze luifels (dus met verlengluifel!) als het regent. Zonder verlengluifel is het bij ons te krap, omdat er ook (kook)spullen in de voortent staan.
Laatst gewijzigd door Annemarie op 08 Feb 2010, 21:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Annemarie

Berichtdoor VIPkarstenfan » 08 Feb 2010, 20:47

Welkom op het forum Annemarie,

veel ''lees'' plezier. En schrijf plezier.

karstenamin
VIPkarstenfan

Re: luifels in combinatie met grondzeil

Berichtdoor Ger » 23 Jun 2010, 11:32

Wij zitten met dezelfde overweging
Ik heb een 350 uit 2005 en wil een tussenluifel hebben en aankoppelbaar grondzeil.
De comfort en verlengluifel hebben geen rits.
Wat zou dan een verstandige keus zijn.
Iemand ervaringen?
Ger

Re: luifels in combinatie met grondzeil

Berichtdoor Frank » 14 Jan 2011, 16:15

Wij hebben vorig jaar alsnog een grondzeil gekocht voor onze "voortent"( Comfortluifel met twee Verlengluifels en afsluitwand met Regenluifel )
Is natuurlijk niet goedkoop maar na de eerste de beste serieuze regenbui ben je alleen maar blij dat je de knoop hebt door gehakt.
Frank

Terug naar Karsten Tenten luifels & accessoires