afsluitwand ??

Verhalen en vragen over de Karsten Tenten luifels en accessoires

afsluitwand ??

Berichtdoor Kamil » 26 Jun 2013, 03:48

Ik was laatst eens aan het kijken naar de nieuwe tunneltent van karsten , nu vroeg ik mij af waarom ze de afsluitwand van een karsten schuin maken en niet recht zoals de tunneltent.
Nu zit je met een afsluitwand die 110cm ruimte inneemt en waar enkel wat spulletjes in kwijt kan en die bovendien een flink stuk van de nuttige ruimte van de regenluifel weg pakt .
De regenluifel is 190cm en de afsluitwand 110cm ,bij de tunneltent kan je nog gezellig zitten onder de regenluifel.
Dus nu zit je met een afsluitwand van 400€ die 110cm grondoppervlak inneemt en waar je eigenlijk naar mijn mening niet zo veel aan hebt ,maar je hebt hem wel nodig om de tent af te sluiten ,dus waarom geen rechte luifel zoals de tunneltent en in de ideale wereld de boogstokken nog vervangen door slangen ook :D .
Misschien als er genoeg reactie op komt dat men dit wel eens wil onderzoeken .
Karsten 350 + 280
Kamil

Re: afsluitwand ??

Berichtdoor TruckerDirk » 27 Jun 2013, 02:17

Ik ben net zo benieuwd naar het antwoord op deze vraag als Kamil. Mijn eerste tent had ook een schuine wand en afgezien van het feit dat het inregent als je de voorflap op hebt gerold kost het inderdaad een hoop ruimte.

karsten300-fav.jpg
Karsten 300 met voorwand en regenluifel

Het zou natuurlijk met de windgevoeligheid van het ontwerp te maken kunnen hebben. Bovendien is het me de afgelopen weken opgevallen dat je met de woorwand open (dus de flap opgerold) en de regenluifel uitgezet wel met flinke regen en wind gewoon buiten kunt zitten. Het regent dan niet in. De medekampeerders met caravan en camper met open luifels moesten allemaal naar binnen maar ik zat nog gewoon voor de tent.

karsten300-fav-2.jpg
Karsten 300 zonder voorwand maar met regenluifel

Maar het ruimteverlies is toch wel van belang. Een stoel kun je niet meer gewoon recht zetten, ja raakt dan de schuine kant.
Bovendien zou ik wel willen weten waarom de luifel van mijn karsten300 niet oppompbaar is en waarom de tunneltent niet oppompbaar is. Lijkt me toch een voor de hand liggende optie als ik zo naar de vorm kijk.

Of moeten de ontwerpers van Karsten nu al hun geheimen op het web leggen?

Hoor graag van jullie,
Netperk, nu pas weer droog
TruckerDirk

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 01 Jul 2013, 17:34

Beste Kamil en TruckerDrik,

De Karsten Tent is ontworpen om veel wind te kunnen weerstaan. Dit is de reden dat de afsluitwand schuin is. De Tunneltent is ook iets minder stormvast dan de oppompbare Karsten Tent.

Het is mogelijk om een rechte afsluitwand voor de Karsten Tent te bestellen.

De Tunneltent is niet oppompbaar omdat het oppompbare systeem gekruist het meest stevig staat. Wanneer we zowel de tunneltent als de luifels oppompbaar maken zijn nokliggers nodig op de slangen op z'n plaats te houden. Daarnaast zal het gewicht behoorlijk toenemen.

We doen altijd onderzoek naar nieuwe mogelijkheden en vernieuwing aan de tenten dus wanneer er weer iets wordt ontwikkeld zullen we jullie daar zeker van op de hoogte brengen door middel van het forum!
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Berichtdoor Kamil » 02 Jul 2013, 01:29

Bedankt voor de uitleg ,dit bevestigd enkele van mijn vermoedens ,o.a. van de stormvastheid en de alu boogstokken .
Wat ik echter jammer vindt is dat de rechte afsluitwand niet in de showroom opgesteld staat , ook al is deze minder stormvast ,toch had ik het graag geweten dat hij bestond .
Wij hebben namelijk de verlengluifel niet bij gepakt omdat we vonden dat onze tent dan te lang werd ,hadden we geweten van de rechte afsluitwand dan hadden we de verlengluifel wel kunnen bij nemen met de rechte afsluitwand zonder dat onze tent langer werd en toch meer plaats om onze zelfgemaakte bermkeuken te zetten .
Aangezien we pas (2012) een aanritsbaar grondzeil hebben gekocht voor onze luifel+afsluitwand , is deze optie nu niet meer haalbaar,tenzij ik hier iemand vindt die interesse heeft voor een afsluitwand voor luifel van 350 (2011 één maal gebruikt) in de nieuwe kleuren grijs/blauw en een inritsbaar kuipzeil voor luifel + afsluitwand (2012 nog nieuw in de verpakking) :lol: .
Groeten van een nog steeds héél tevreden karsten eigenaar :lol:
Karsten 350 + 280
Kamil

Berichtdoor TruckerDirk » 03 Jul 2013, 02:15

Bedankt voor het kijkje in de keuken en de optie voor nog meer uitbreidingen bij de karsten.

Lijkt me een leuke optie: karsten 300 met comfortluifel (zit bij mij de staldeur ook nog in), verlengluifel, rechte voorwand en regenluifel. En dan ook nog 2 nette Karsten homemade windschermpjes in de kleuren bordeaux rood en beige erbij en ik kan zo in een modieus en trendy kampeertijdschrift.

Leuke optie voor volgend jaar, ik heb net mijn K300 afbetaald dus dit jaar ff genieten van de huidige configuratie.

Groetz,
TruckerDirk
TruckerDirk

Terug naar Karsten Tenten luifels & accessoires