gemak voortent

Verhalen en vragen over de Karsten voortent

gemak voortent

Berichtdoor jan » 31 Dec 2009, 16:04

Eind 2005 zijn wij bij Karsten overstag gegaan en een voortent gekocht voor onze caravan. We hadden al links en rechts wat informatie ingewonnen en die bleek altijd positief tot zeer positief. Voor ons was heel belangrijk zonder veel lichamelijke moeite de tent op te kunnen zetten. We hadeen ervaring met een "gewone" voortent van een ander gerenomeerd merk maar dat gaf zoveel lichamelijke klachten naderhand dat we voor een Karsten kozen. In 2006 voor het eerst gebruikt en na wat kinderziektes (handwerk) zijn we nu zeer tevreden. Ook met de service. Wat wel belangrijk is te weten dat het een niet al te lichte tent is. In de loop der jaren hebben we nu een systeem bedacht zodat we zonder veel moeite de tent in de rail kunnen schuiven. We zijn allebei de grootste niet en gebruiken dan ook een opstapje (stevig!) om de pees door te schuiven. Tijdens instructie bij Karsten ging het door de werknemers heel soepeltjes maar dat bleek in praktijk niet zo te werken. 2 mannen van bijna 1.80 m kunnen blijkbaar gemakkelijker werken dan 2 iets ouderen van 1.76m! Maar sinds deze zomer gaat ook dat dus perfect! We zijn dan ook heel tevreden. En hopen dat ook te blijven.
jan

Re: gemak voortent

Berichtdoor jan » 29 Jan 2010, 12:34

Dit issem dan. Hopenlijk is het gelukt. Foto gemaakt op camping in Portugal. Voortent zonder voorgedeelte en met luifel.
P1010051.jpg
P1010051.jpg (48.15 KiB) 27982 keer bekeken
jan

Berichtdoor Hans » 29 Jan 2010, 16:23

Hallo Jan ,wij hebben vorig jaar een caravan gekocht daar zat een voortent bij van karsten eerst waren er nog twijfels maar we zijn naar Karsten zelf geweest en gezien hoe de tent erbij staat we zijn weggeweest naar Spanje en hij is heel goed bevallen,alleen miste ik een echte luifel , die kan eraan gezet worden maar dat wordt wel een dure grap, dan maar een party tent erbij , het opzetten moet je even doorhebben , maar ik had een DVD gekregen van Karsten dan kan het niet meer missen een nadeel vind ik als je de luifel gebruikt en je wilt afsluiten moet je de luifel afbreken maar verder tevreden, maar ik zie op de foto dat jullie de voorkant er niet hebben in geritst {wat te doen als het regent}

Groet Hans
Hans

Berichtdoor jan » 30 Jan 2010, 15:34

Als het weer niet zo best is en er is kans op regen dan laten we de voorvlap er aan zitten. Dan gebruiken we het middengedeelte (met de ramen) als luifel. De zijkanten die schuin naar voren wijzen blijven dan staan. Dat scheelt dan weer wat met eventuele wind vam de zijkanten. We hebben dus wel zo'n echte luifel en die kost idd zon 100€ maar we hebben het toch gedaan gezien het voordeel wat je er mee hebt in warme dagen.
P1010274.jpg
P1010274.jpg (32.94 KiB) 27973 keer bekeken
jan

Berichtdoor Hans » 31 Jan 2010, 19:05

Ben ik weer, als je een aparte luifel eraan wilt kost het volgens de berichten meer om dat eraan de voortent een rits aan gebracht moet worden waar je de luifel aanritst en de luifel die aan de voorkant zit oprolt , volgens mij kost dat meer dan 100€ ,wij waren in Spanje ,bloedheet en hebben een luifel die je normaal aan de caravan bevestigd op de bovenkant van de voortent gespannen net achter de lucht slang en met touw vast gezet , zag er niet uit, maar voor wat schaduw wil je wel creatief zijn, alleen hebben we wat moeite met de voortent strak te zetten omdat we een Kip caravan hebben en die is aan de voorkant nogal schuin ,moeten we nog even op oefenen.

Gr. Hans
Hans

Berichtdoor jan » 01 Feb 2010, 09:38

Hallo Hans, die luifel kostte ons € 166, -- Dus had ik het een beetje te optimistisch ingeschat. Dat strak opzetten wil ons ook niet altijd even goed lukken omdat de ondergrond op campings niet altijd mooi vlak is. En dan staat'ie wat minder mooi te zijn. Dat oefenen is zeker aan te bevelen net zoals het met regelmaat even kijken naar de DVD. Ze hebben in Zwaag ook regelmatig opzet-instructiedagen. Wij zijn daar ook naar toe geweest en dat was wel leerzaam. (ook voor hun trouwens). Dat improviseren wat jullie hebben gedaan is prachtig! Wij hebben voor de nood nog een tarp erbij. Het blijft dan nog een beetje basic.
jan

Berichtdoor Hans » 01 Feb 2010, 17:11

Hallo Jan, ben ik weer even , over die luifel daar moet toch een aparte rits aan gemaakt worden tenminste dat is mij verteld bij Karsten, wat is een Tarp daar heb ik nog niet van gehoord.

Groeten Hans
Hans

Berichtdoor jan » 02 Feb 2010, 16:20

Ja, er komt een rits aan de voorkant van de buis. Hier rits je de luifel weer aan vast. Een tarp is een doek van soms katoen of ander tentmateriaal die je als een dakje kunt opzetten. 2 stokken en 6 scheerlijnen doen de rest. Maar omdat ze erg multifunctioneel zijn worden ze ook wel op andere manieren gebruikt als zonnescherm. Wij hebben er eentje van 3.50x3.50m. Deze wordt op hele hete zomerdagen ook in de tuin gebruiktom onder te kunnen zitten. Staat er niet een opzetinstructie op de dvd? Op de oudere serie dvd's stond dat namelijk wel, tesamen met het opzetten van de "gewone" Karsten tent.
jan

Berichtdoor Hans » 02 Feb 2010, 20:42

Hallo Jan
Dat bedoel ik , zo'n rits eraan maken zal niet goedkoop zijn en dan de luifel nog , ik denk dat ik zelf wat verzin, zijn die tarps ergens te koop ?,op de DVD staat het niet, ik ga even zoeken.

Gr.Hans
Hans

Berichtdoor jan » 06 Apr 2011, 15:56

Zaterdag 9 april is er een instructiedag voor het opzetten van de Karsten voortent. Locatie Zwaag.
jan

Terug naar Karsten voortent