Tja, wat moet ik er over vertellen?
Via het puntje van Limburg naar een plaatsje onder Metz gereden. Daar bleken we ,nadat de tent stond, naast een aantal bevriende Franse families te staan. Zal ongetwijfeld een prima camping geweest zijn, enkel stonden we daar dus verkeerd.
Vandaar uit naar centraal Zwitserland gereden en een nachtje bij familie gelogeerd. Via de Furkapas met een gangetje van 30 - 40 Kmh naar boven gereden.

Naar beneden ging wel makkelijker.
Paar dagen in Wallis gestaan op Camping Monument, zeer vriendelijke beheerders!! Eerst een aantal campings bezocht die dan vwb faciliteiten beter voorzien waren.

Het is eenvoudig en schoon.
Die andere campings waren overvol en hadden totaal geen sfeer.
Rij je iets verder door dan kom je vlak voor Sierre ook nog een camping tegen, mooie plaatsen echter wel veel en steil lopen naar sanitair e.d.
In Wallis kun je natuurlijk van alles doen, vooral wandelen

. Maar omdat het vakantie is doe ik nooit zoveel.
Vanuit Wallis naar het Zwarte Woud gereden, en om toch behoorlijk wat tijd te besparen een stukje met de autotrein gedaan van Brig naar Kaldersteg. (Ca. 20 min kosten CFH 25,- maar bespaarde mij ongeveer 3 uur rijden.

Het zwarte woud is me prima bevallen, mooie omgeving ( stonden in de buurt van de Titisee) alleen daar een leuke camping vinden is ook een probleem. Maar goed eten, prima bier (De brouwerij had een eigen camping

) en heel betaalbaar.