compressor voor je karsten tent: of niet en welke?

Verhalen en vragen over de Karsten kampeertent

Re: compressor voor je karsten tent: of niet en welke?

Berichtdoor kwekkie » 25 Mrt 2010, 20:44

Ik heb deze week een compressor van Karsten gekocht (karsten air robo € 118,--) omdat mijn oude het had begeven.. Vandaag heb ik hem geprobeerd en ik moet zeggen dat het oppompen snel gepiept was. :D Ik heb een karsten 3.50.
Het geluid valt ook reuze mee. Er was echter een klein probleem omdat nadien mijn accu van de auto leeg was. Maar dat zal wel aan mezelf gelegen hebben. Ik denk dat ik nog wel een omvormer ga kopen om zodoende ook op 220 te kunnen pompen.
kwekkie

Berichtdoor Merel » 26 Mrt 2010, 10:18

gewoon je auto laten draaien terwijl ie oppompt. Zo doen wij het ook, piece of cake :D
Merel

Berichtdoor kwekkie » 28 Mrt 2010, 12:55

Zijn je medekampeerders denk ik niet zo blij mee :shock:
kwekkie

Berichtdoor Workel » 28 Mrt 2010, 14:42

Das niet belangrijk als je karsten maar opgepompt word :D
Workel

Berichtdoor Merel » 29 Mrt 2010, 09:51

Ach je tent opblazen duurt bij ons (we hebben een 350) aan elke kant een kleine 4min. Als je medekampeerders daar niet tegen kunnen dat je je auto 8min laat draaien heb je niet echt verdraagzame mensen om je heen.. :shock:
Merel

Berichtdoor VIPkarstenfan » 29 Mrt 2010, 15:31

Liever 8 min een luchtblazer dan 4 uur of meer een dvd + tv + radio + bouwplaats verlichting + groepsvorming gezillie een barbeknoei met de hele camping en dan elke avond herhalen + etc..... vul maar aan. zie discussie elders

Allemaal naar het zin

Merel schreef:8min laat draaien heb je niet echt verdraagzame mensen om je heen..

helemaal gelijk
VIPkarstenfan

Berichtdoor Johan » 30 Mrt 2010, 10:55

kwekkie schreef:Zijn je medekampeerders denk ik niet zo blij mee

Ze worden helemaal niet blij als je ze moet vragen om de auto te helpen starten. Twee ronkende auto's of aanduwen heuveltje op. :) Zie het al voor me eerst zeuren dat de auto uit moet en daarna aanduwen / startkabels etc.
ik ga daar echt voor zitten kijken ha ha ha. Tenzij het aardige mensen zijn natuuurlijk.
Merel schreef:Ach je tent opblazen duurt bij ons (we hebben een 350) aan elke kant een kleine 4min. Als je medekampeerders daar niet tegen kunnen dat je je auto 8min laat draaien heb je niet echt verdraagzame mensen om je heen..

blijft leuk
Johan

Berichtdoor Annemarie » 02 Apr 2010, 13:10

Ik zou er echt niet blij van worden hoor, om de in de dampen te zitten van de buurman/vrouw die zijn/haar auto stationair laat draaien om de tent op te pompen... (bv. als we zitten te eten)

Wij laten de auto niet stationair draaien en toch hebben we nooit problemen met de accu ervaren, terwijl we meestal 2 tenten (350 en 200) oppompen met de compressor: KARSTEN KT-12V (prijs € 169) Deze moet direct op de accu worden aangesloten.
(In de Karsten online webshop lees ik dat de luchtopbrengst ca. 3-4 keer hoger ligt dan de Air Robo)
Meestal hebben we een heel eind gereden en is de accu goed opgeladen, maar een goede accu (In ons geval die van een VW Transporter) moet het sowieso aankunnen.

specificaties:
model number: KT-12V
Voltage: DC 12V
Amperage: max 30 Amps
Flow Rate: 70 L/min (2,5 CFM)
Max. Druk: 14 BAR = kg/cm2 (200 PSI)
Max. Werkdruk: 10,5 BAR = kg/cm2 (150 PSI)
gewicht: 4,4 kg
afmeting: 26 x 23 x 10 cm
in de tas: 30 x 25 x 14 cm

In de tas die bij de compressor wordt geleverd bewaren we ook de plakset, de ventielmomentsleutel en reserveventielen en de handleiding. Zijn we die nooit kwijt.
Bijlagen
12 V Portable Compressor € 169.jpg
KT-12 V Portable Compressor €169
12 V Portable Compressor € 169.jpg (100.49 KiB) 5419 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Annemarie op 24 Feb 2012, 18:08, in totaal 6 keer gewijzigd.
Annemarie

Berichtdoor jan » 02 Apr 2010, 18:48

Je zou ook kunnen denken aan een iets zwaardere accu. Meestal zitten er accu's in die precies voldoende zijn maar een beetje meer kan geen kwaad. De onze had het begeven na 5 jaar. Een kapotte cel was voldoende om de brui eraan te geven. En dus werd de nieuwe een accu van 80 Ah.
jan

Berichtdoor Jan-Arend » 16 Mei 2010, 20:36

Mijn Waeco accucompressor begaf het vorig jaar tijdens de vakantie, gelukkig na pas na de laatste keer opzetten van de tent in die vakantie. Toen heb ik in het najaar een tot 2014 goedgekeurde tweedehands persluchtfles gekocht van een duiker, vervolgens een tweedehands reduceer (eerste trap bij duikers) erbij plus een meter om te zien hoeveel de druk in de fles is. Dan nog een Airpress bandenvuller van de Karwei op de 10 bar aansluiting van de reduceer aangesloten en vandaag het hele spul getest met onze 300 tent. Per slang 33 seconden vultijd!!!!!! Geen herrie en supersnel. Wat een gemak is dit, voor mij niets anders meer!!!
Jan-Arend

VorigeVolgende

Terug naar Karsten kampeertent