tent reinigen

Verhalen en vragen over de Karsten kampeertent

tent reinigen

Berichtdoor Orbootje » 14 Jul 2015, 00:13

Wij hebben net 5 dagen een tweedehands Karsten 350 tent in ons bezit. Het doek ziet er ook fantastisch maar op de bovenzijde zijn wat vieze regensporen/strepen en wat harsplekjes
.
De tent van 2005 en is door de vorige eigenaar geruild met een voor een Karsten 240. De voorgeschiedenis kennen we dus niet en naar wat ik heb begrepen hebben ze hem zelf niet of nauwelijks gebruikt. Het luifel lijkt zelf nog nooit is gebruik omdat de originelen vouwen er nog steeds inzitten en het doek puntgaaf is.

Voor dat ik de tent ga impregneren wil ik 123 Alpha tentdoekreiniger gebruiken maar is dit wel verstandig?
Op de site van 123 produkten raden ze het namelijk af om Alpha tentdoekreiniger op een tent te gebruiken die ouder is dan 10 omdat deze dermate versleten zouden zijn. Maar het doek ziet er nog zo goed uit. Hoe kunt je bepalen of een doek dermate versleten is?
Orbootje

Re: tent reinigen

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 28 Jul 2015, 15:23

Beste Orbootje,

Wij adviseren om de Karsten Tent alleen met water te reinigen. Door gebruik van zeep of andere chemische middelen zal de impregnatie van de tent vergaan.

Impregneren van de tent is alleen nodig wanneer de tent ook daadwerkelijk tekenen van lekkage vertoont. Door het impregneren van de tent zal het ademend vermogen van het doek namelijk afnemen. Mocht het niet anders zijn adviseren wij om de tent plaatselijk te impregneren.

De staat van het doek is lastig te bepalen, wanneer het tentdoek makkelijk scheurt is het versleten. Dit is te testen door een stukje doek dubbel te vouwen en dan te scheuren. Doe dit natuurlijk wel op een plek waar dit geen kwaad kan.
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Terug naar Karsten kampeertent