Ik lees nog nergens iets over de nieuwe tent van Karsten, de tunneltent. Na 10 jaar pomptent zijn we dit jaar overgegaan op de tunneltent van Karsten, de 2800. Omdat we nu met beide tenten kampeerervaring hebben zijn de verschillen goed te zien. Is het opzetten van de pomptent met onze compressor met dubbele slang een eitje, het inritsen van de stokken van de tunneltent vergt wat meer nauwkeurigheid. We moesten de ritsen regelmatig terug doen omdat ze niet goed sloten. Bovendien is het sluiten van de ritsen bij een natte tent een hels karwei. Verder moet je bij het opzetten van de tent op kleinere plaatsen oppassen niemand te raken, of nog erger de auto. Groot pluspunt is echter de binnenruimte die je krijgt met een echte slaapkamer, twee slaapcabines was voor ons geen optie omdat de ruimtes dan wel erg krap werden en je ook maar op 1 manier gebruik kon maken van de slaapcabines. Ondanks het feit dat mijn hart nog steeds bij de pomptent ligt hebben we besloten door te gaan met de tunneltent en de pomptent te koop aan te bieden. Je hebt minder ruimte nodig op de camping omdat er aan de zijkanten geen afspanningspunten zijn. Bovendien kan ik met mijn 1,90 mtr lekker in en uitlopen zonder elke keer te hoeven bukken. ook was het afbreken en opruimen van de tunneltent aanzienlijk eenvoudiger dan bij de pomptent. Stokken en haringen eruit, oprollen en in zijn tas. Bovendien is het gewicht van alleen de basis tent net 24 kg zodat hij gemakkelijk in de dakkoffer gaat. Het was even wennen de omschakeling van pomptent naar tunneltent maar we hebben er zeker geen spijt van.