Afscheid

Verhalen en vragen over de Karsten kampeertent

Afscheid

Berichtdoor TruckerDirk » 14 Okt 2013, 00:39

Lieve Karstenaars,

Zaterdag j.l. heb ik na 2 jaar kamperen waarvan 1 jaar met mijn beeldschone Karsten 300 de compressor aan de wilgen gehangen en mijn tent verkocht.

De redenen wil ik graag even toelichten:

Hoewel ik de Karsten zonder enig probleem in mijn eentje kan opzetten inclusief luifels etc kost de opbouw van het kampement in totaal best veel tijd en gesjouw waardoor ik geen korte kampeerweekendjes doe. En dat was wel één van de belangrijkste uitgangspunten om weer te gaan kamperen.
Ook ga ik als ik op vakantie ben niet nog even ergens op een mooie plek staan als ik er langs kom. Het is veel moeite, de hele auto gaat op zijn kop en 2 dagen later weer alles inpakken. En met al die spullen is de orde van het proces belangrijk, de boel er in of uit gooien is geen optie, dat balletje krijg keihard terug.
Nat inpakken en 5 van de 7 keer kamperen met nattigheid en modder. 2 keer droog inpakken was in Frankrijk. Vooral in eigen land speelt het weer de tentkampeerder vaak parten. Ik kan mijn tent niet zelf thuis drogen en moet er mee gaan slepen. En dat is jammer want als fietser, wandelaar en sportvisser ga ik graag korte periodes op stap in eigen land. Maar als kampeerder is dat in Nederland vaak een hoop en vooral nat gedoe.

Daar staat tegenover het avontuur, de gezelligheid op de kamping, het contact met de plek waar je staat, de natuur, de mensen etc. Kortom, ik wil graag op de kamping blijven.

En dus word TruckerDirk SleurhutDirk of Dirk de Tuinkabouter. Jawel, er komt een caravan. Ik hoor de geharde tentkampeerders zuchten onder de druk van de zoveelste snelwegverstoppende wittedoosrecreant. Maar ik heb ze de afgelopen 2 jaar zo vaak zien verschijnen: het oudere echtpaar, caravan neerzetten, even waterpas draaien, 2 stoelen en een tafel naar buiten en de koffie staat al klaar. Bedje altijd gespreid, keuken altijd paraat. En de volgende dag, indien nodig, de voortent of luifel opzetten.

Ik ben de jongste niet meer, die caravan trekt me aan als een magneet.

Vandaar.

Maar ik ga niet weg zonder eerst iedereen van Karsten te bedanken voor de prima service, het wonderschone produkt, de vakkundigheid van het personeel, de passie en de gedrevenheid. Het was een trip van jewelste, die oppompbare Karsten.
Ik zal dan ook altijd een fan en pleitbezorger blijven van Karsten en de oppompbare tent in het bijzonder. Innovatie, kwaliteit en service zijn 3 begrippen waarvoor je bij Karsten kunt gaan kijken wat ze betekenen.

Onzettend bedankt, veel succes en tot aan de volgende kampeermarkt in Zwaag. Want daar blijf ik gewoon komen.

Sleurhut Dirk
TruckerDirk

Re: Afscheid

Berichtdoor Kamil » 14 Okt 2013, 16:53

Ik begrijp je motivatie , bij ons was het net omgekeerd , wij gaan maar één keer voor langere periode op reis en dus vonden wij juist een caravan niets voor ons omdat dat ding daar dan een heel jaar staat te niksen .
Zo zie je maar voor ieder wat wils .
Veel plezier met je sleurhut .
PS : kan nog een voortent van karsten aanschaffen :D voor de langere kampeer trip
Groeten
Karsten 350 + 280
Kamil

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 19 Okt 2013, 09:57

Beste TruckerDirk,

Wat jammer dat je niet langer met je Karsten Tent zult kamperen. We zullen je ervaringen hier op het forum daardoor natuurlijk moeten missen. Je zult evengoed natuurlijk wel een 'Karstennaar' blijven aangezien je laat blijken fan te blijven van onze tenten.

We wensen je veel plezier met het kamperen met de caravan en het is natuurlijk altijd mogelijk om een Karsten Voortent aan de caravan te laten maken. ;)

We zien je graag weer eens op één van onze beurzen en natuurlijk op het forum!
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Berichtdoor jkmm » 22 Okt 2013, 10:31

Beste TruckerDirk,

Wat een schokkend bericht!! Er is natuurlijk wel begrip op te brengen als je jouw redenen om de tent op te doeken leest.
Nou, het is niet anders. Dus voortaan de polyester/hout/spaanplaat/ijzer combinatie op de plek manoeuvreren, pootjes uitdraaien, stekker er in en de ontspanning begint.
De vorige eigenaar van onze tent is ook over gestapt op een caravan. Ideaal volgens zijn vrouw, voor hem en hun kinderen maakte het niet uit of ze in een tent of caravan sliepen. Het vakantieleven speelt zich toch voor het grootste gedeelte onder de open lucht af.
JKMM moet er ook niet aan denken om met behulp van een witte bumperklever de vakantie door te brengen.
Van alle comfort voorzien, dat dan wel. Zal te waarderen zijn na lang aanhoudende buien en op verkleumende avonden. Maaruh, de indeling in zo'n rolbox staat vast. Eén van de grootste nadelen van een caravan: de "hokkerigheid".
Vooral afdeling zithoek: Wil iedereen dan nu even opstaan! Ik moet er uit.

De tijd zal het leren Dirk, hoe gelukkig je met de caravan wordt. In ieder geval wensen wij jou veel succes met de nieuwe liefde. Wijs de nieuwe eigenaar van jouw ex-Karsten 300 uitrusting nog wel even op dit forum. En die zal vast nog jaren plezier van die mooie tent hebben.

Groeten van JKMM.
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor TruckerDirk » 23 Okt 2013, 01:27

@JKMM
@Kamil

Ik zal jullie missen. Het was een me een waar genoegen op dit forum met jullie.

Ik kan me de walging voorstellen van de geharde Tent- cq Karsten-Kampeerder om iemand uit het eigen kamp met zo'n plastic sleurhut op weg te zien gaan.
Wellicht dat ik de tent wat te vroeg heb gekocht, maar ja, toen ik daar in Zwaag ben gaan kijken werd ik op slag verliefd. De liefde voor het product is er nog, als ik mijn tent op foto's terug zie krijg ik toch even een soort van vlindertje in mijn buik. Maar het was niet wat ik zocht, zeker niet voor in Nederland.

Ik heb inmiddels een tent op wielen gekocht. Een ruimte globaal zo groot als de karsten 300 met alleen een bed, een zitje en een keukentje. De rest van het kampeerleven vind immers buiten plaats en in de voortent, net als in de Karsten. Ik kan niet wachten om er mee op pad ta gaan, in weer in wind.

Jammer dat we elkaar nooit in levende lijve hebben ontmoet, maar wie weet komt het er nog een keertje van. Ik zal de komende jaren veelvuldig op de europese campings te zien zijn. En ik ben natuurlijk te volgen op mijn diverse websites.
De nieuwe eigenaren van mijn tent, 2 jonge mensen die niet konden wachten om te gaan kamperen met mijn oude liefde, hadden me al gespot op dit forum. Wellicht dat ze zich nog eens melden.

Allemaal heel veel kampeerplezier en tot de volgende markt bij Karsten, want als er weer eens standjes staan in Zwaag met lekkere dingen, leuke kampings en technische snufjes ben ik zeker weer van de partij.

Groetz,
TuinkabouterDirk

Mijn Eigen Kampeerkrantje
Alles over tuinplanten
Wandel en fietsroutes
TruckerDirk

Berichtdoor jkmm » 28 Okt 2013, 20:28

Ach Dirk, walging is een te sterk woord. Nu, 14 dagen na het plaatsen van jouw bericht, zijn we al een beetje gewend aan het idee van de wissel. Mede door het feit dat je op het Karstententenforum actief zal blijven, is het gedeelde smart.
Trouwens, een mooie caravan is niet lelijk...............al blijft dit een kwestie van (wan)smaak.

We zien elkaar vast nog wel op een kampeermarkt te Zwaag als we er beslist heen moeten, via een peebeetje is een ontmoeting zo geregeld.
Bijlagen
Caravan p1050548.jpg
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor Carolien » 29 Okt 2013, 20:52

Dirk, ik hoop dat je geen spijt zult krijgen!! Ik spreek uit ervaring! Na ooit onze prachtige de Waard Albatros te hebben ingeruild voor een eveneens prachtige oldtimer SMV 12, jawel, ongeveer zoals op de laatste foto, baalde ik toch wel dat we geen tent meer hadden. Inmiddels zijn we weer terug bij de tent...maar hebben ook nog een caravan! Dit keer opnieuw een SMV, heel erg mooi, dus geen " lelijke witte doos" zoals zo vaak gezegd wordt. Wat overigens ook persoonlijk is... Ik zal maar niet vertellen wat ik dacht toen ik voor het eerst een Karsten tent zag.... Inmiddels ben ik er dol op..!
Wij gaan met de Karsten 350 in de zomer naar Frankrijk en gebruiken de caravan voor weekendjes en voor-, en najaar. Dus ja, Dirk, ik snap het zeker wel! Overigens ook met Karsten voortent en dat is een aanrader!
En uiteindelijk gaat het erom dat je lekker aan het kamperen bent, niet wat een ander er van vindt! Dat zijn tenslotte ook maar "plaatjes."
Heel veel plezier van je sleurhut, gaat zeker lukken en wie weet komen we elkaar ooit eens tegen...aan de tent kun je ons herkennen...of aan de SMV!

groeten, Carolien
Carolien

Berichtdoor jkmm » 01 Nov 2013, 20:55

Wat is dat Carolien? Moet Dirk uiteindelijk zwichten voor een klassieke SMV met moderne Karsten voortent? Wat ons betreft wel.
Lijkt ons wel een steengoede combinatie om het hele jaar te kunnen kamperen. Een flinke financiële aderlating of 8 maanden per jaar klappertanden in een oppompbare tent, aan u de keuze. Ik denk dat we allemaal wel onze droom hebben. Heb je al een enkele ervaring opgedaan met je vers verworven caravan, Dirk?

Bovenstaande foto van de SMV is op camping De Roos gemaakt in 2013. Buiten beeld staan 3 Karstententen.

De foto bij dit bericht in Halle op camping Hessenoord en dateert van 2009. Wij hebben er toen geen Karstens zien staan.
Wel een regelrechte aanrader om daar te gaan kamperen voor mensen onder de 12 en pakweg boven de 30 jaar.
De leeftijdsgroep daartussen heeft waarschijnlijk andere interesses maar het kan wel.
Bijlagen
SMV foto 017.jpg
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor Carolien » 02 Nov 2013, 11:39

Wat bedoel je met een 'flinke financiele aderlating" @jkmm?
Overigens een prachtige camping die je noemt in Halle. Afgelopen augustus zagen wij er wel een paar Karstens staan.
Die SMV is die ook van jou?
Carolien

Berichtdoor jkmm » 02 Nov 2013, 16:34

Nee Carolien, we hebben geen SMV. De aderlating slaat op de aanschafprijs van een knappe SMV + Karstenvoortent.
Nu we ons er in verdiepen blijkt de caravan wel goed betaalbaar te zijn. Nooit naar de prijs gevraagd maar als we er een eigenaar van spraken deden ze er nogal "duur"over. Vandaar de motivatie.
Gebruikers-avatar
jkmm

Terug naar Karsten kampeertent