Gebruikte tent

Verhalen en vragen over de Karsten kampeertent

Gebruikte tent

Berichtdoor Coen » 18 Aug 2013, 12:20

Hoe lang kun je een karstentent gebruiken
Blijft het doek 20 jaar lang betrouwbaar en gaan de slangen nooit lek
Coen

Re: Gebruikte tent

Berichtdoor jkmm » 21 Aug 2013, 23:04

Ook een Karstentent komt een keer aan zijn end.
Ben wel benieuwd wanneer er bijv. eens een slang lek zou gaan. Of het van invloed is, als er een grote hoeveelheid zon op geschenen heeft. Hoe goed kan het stiksel daar tegen?
Tjonge, het zal voor de firma Karsten niet meevallen een zinnig antwoord te geven op de vraag over levensduur. In jaren of seizoenen, enz. Wat zal het worden?
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 23 Aug 2013, 13:07

Beste Coen en JKMM,
Een Karsten Tent gaat ca. 60 kampeerweken mee. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van hoe je met de tent omgaat en hoe je hem opbergt. Laat de tent nooit te lang nat in de tas zitten! Op onze website vind je meer informatie over service en ondehoud.

Wat betreft de slangen, ja ze kunnen lek. Alles kan stuk. Maar je moet er wel je best voor doen. Denk aan een boom die op je tent valt o.i.d.

Op onze website staat een verhaal van een kampeerder die de tent voor het vijfentwintigste jaar heeft opgezet. En dit verhaal is geen uitzondering.
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Berichtdoor jkmm » 26 Aug 2013, 12:07

Dit is voor ons een geruststelling: Een Karsten Tent gaat ca. 60 kampeerweken mee.
We zitten nu na 10 jaar ongeveer op de helft.
Kijk eens op de foto die ik genomen heb toen ik wakker werd. Het is het eerste wat ik zie als mijn ogen open gaan.
Op dat moment denk ik; alles staat nog overeind. Wat een fijne tent hebben we toch. Het zou ons niet eens zoveel uitmaken als één van de buizen een keer lek raakt, als het dan maar niet 's nachts is of tijdens een hevige stortbui.
Er zit een reparatieset bij de tent. Dat is niet voor niks. Zo kan je jezelf redden. Na 10 jaar het doosje eens bijvullen met verse lijm en plakkers. Voor als het toch een keer nodig mocht zijn.....
Bijlagen
Karsten buis P1050433.jpg
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Terug naar Karsten kampeertent