DE Combiluifel

Karsten Tenten gerelateerde nieuwtjes, weetjes, acties, aanbiedingen, nieuwe producten, etc.

DE Combiluifel

Berichtdoor VIPkarstenfan » 28 Dec 2009, 17:56

Na veel uitvinden, napraten en testen etc. Heeft Karsten tenten nu ook de Combiluifel. Uitvoerig getest op de Waddeneilanden terug gehaald naar het atelier waar hij is nabesproken.

De Combiluifel is het antwoord op vraag van een variabele luifel die zich kan aanpassen aan alle weersomstandigheden.
Wijzelf, zoals jullie weten zijn ex De Waard bezitters met een tent die was voorzien van een Combiluifel en juist deze optie misten wij op de Karsten tenten. :cry: Ook een ander gezin had dezelfde vraag en deze familie is de aanzet geweest tot het gezamenlijk ontwerpen van de luifel. Wij zijn dan ook de toekomstige tweede bezitters van een Combiluifel voor de Karsten tent in Europa.

De luifel laat zich gemakkelijk aanpassen en is geheel dicht (of open) aan de kant van de comfortluifel / verlengluifel. Voor de rest laat de luifel zich gemakkelijk open en dicht ritsen / schaduw zoeken / laag afspannen etc.
Werkelijk super. :P

Zie foto materiaal: Combiluifel + 3.00 meter basistent + comfortluifel + verlengluifel.

Zodra wij met de Combiluifel gekampeerd hebben zullen wij deze met jullie delen.

Prijs op aanvraag bij Karsten tenten.
Bijlagen
varioluifel 8.JPG
Combiluifel 8
varioluifel 7.JPG
Combiluifel 7
varioluifel 6.JPG
Combiluifel 6
varioluifel 5.JPG
Combiluifel 5
varioluifel 4.JPG
Combiluifel 4
varioluifel 3.JPG
Combiluifel 3
varioluifel 2.JPG
Combiluifel 2
VIPkarstenfan

Re: DE Combiluifel

Berichtdoor koepeltje » 30 Dec 2009, 17:53

DATTTSSS mooi z'n luifel :o en lekker dicht aan de zijkanten, geen tochtgaten zoals bij andere tentmerken.

Een mooie aanwinst voor je tent, het geeft de tent iets leuks. Niet zo rond.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de luifel. :!: Kun je iets vertellen over de diepte van de luifel :?: En hoe zit hij vast aan de tent :?: gaat hij inplaats van de afsluitwand :?:

Volgens mij gaat deze optie veel besteld worden. Als de prijs leuk is natuurlijk ha ha.
Zonder lucht geen leven...
koepeltje

Berichtdoor A de Jong » 13 Jan 2010, 23:29

Lees nu net de informatie over de nieuwe Combiluifel.
Is deze luifel op dit moment al te bestellen?
We hebben namelijk net een nieuwe karsten tent besteld maar geen informatie over deze luifel gekregen (stond ook niet opgesteld in de showroom in Zwaag.
De luifel lijkt ons veel meer mogelijkheden te bieden als je het vergelijkt met de regenluifel.
Wie kan ons hier meer over vertellen??
A de Jong

Berichtdoor VIPkarstenfan » 14 Jan 2010, 18:45

Welkom op dit forum fam de Jong,

De Combiluifel is nog zo VERS dat wij de primeur hebben gehad. Maar op je vraag is hij te bestellen jazeker... vermeld wel even dat je hem hebt gezien op het forum van ons en vermeld even dat de forumbeheerder je doorgestuurd. Hij is werkelijk super mooi je kunt er erg veel mee. Wij hebben een dubbele rits laten plaatsen op de comfortluifel zodat wij ook de tent kunnen afsluiten maar toch de Combiluifel kunnen laten staan.

Er zijn op dit moment (als ik het goed heb) nog maar 2 exemplaren in Nederland

Vraag voor meer informatie over de luifel naar de eigenaar (Maarten) van Karsten tenten bv.

Karstenadmin
VIPkarstenfan

Berichtdoor A de Jong » 15 Jan 2010, 19:51

Bedankt voor de informatie.
Ik zal morgen hierover contact opnemen met Karsten te Zwaag.
Ben wel beniewd naar de maten van van de Combiluifel om het t evervoeren en het gewicht.
Is er ook bekend hoeveel de luifel moet kosten?
A de Jong

Berichtdoor martijn » 22 Jan 2010, 23:39

hallo,
Wij zijn sinds ongeveer een jaar ons aan het orienteren op de aanschaf van een Karsten. Binnenkort gaan we trouwen en de kans is bijzonder groot dat we een Karstentent van de giften gaan aanschaffen.
We twijfelen nog erg tussen een tweedehands en een nieuwe.

Deze Combiluifel is ons inziens een fantastisch product en zou een perfecte combinatie vormen met een comfortluifel, basistent (300) met slaapaanbouw. De luifel geeft zoveel meer mogelijkheden dan alleen de comfortluifel en de verlengluifel.
We vragen ons alleen af of de Combiluifel de tent ook kan afsluiten en dus in plaats van een voorwand wordt geplaatst of dat hij in combinatie met een voorwand kan worden gebruikt.

Voor de prijs heb ik inmiddels per email contact opgenomen met Karsten, nog geen reactie.

groet!
Martijn & Minke

EDIT: ik lees net van de dubbele rits van de forumbeheerder. Ik neem aan dat op de comfortluifel dus tegelijk een afsluitwand en een Combiluifel geplaatst kunnen worden?
martijn

Berichtdoor VIPkarstenfan » 23 Jan 2010, 00:37

Nog van harte welkom Martijn,

martijn schreef:EDIT: ik lees net van de dubbele rits van de forumbeheerder. Ik neem aan dat op de comfortluifel dus tegelijk een afsluitwand en een Combiluifel geplaatst kunnen worden?

Klopt de dubbele rits maakt het mogelijk een afsluitwand te plaatsen en tevens tegelijk de Combiluifel te plaatsen. :P

veel succes
VIPkarstenfan

Berichtdoor joshygizmo1 » 24 Jan 2010, 11:35

Heeft iemand een idee over de exacte dieptemaat van de Combiluifel (ik denk 1,40 meter) en is er al bekend wat deze gaat kosten (ik ga zelf deze maand een 3,50 model aanschaffen en ben nog aan het twijfelen over de CL, VL en AW of de CL en Combiluifel).

Wat mij met name aanspreekt aan de Combiluifel zijn de vele stelmogelijkheden.
joshygizmo1

Berichtdoor martijn » 26 Jan 2010, 00:29

heb contact gehad met Karsten.
-De luifel gaat ongeveer 600 a 700 euro kosten;
-hij kan ALLEEN aan een (bestaande) comfortluifel of verlengluifel worden geplaatst (NIET aan de oudere boogluifel of tussenluifel, die zijn niet sterk genoeg qua constructie);
-dmv het plaatsen van een extra rits zijn de Combiluifel en de afsluitwand tegelijk bruikbaar.
-productie kan over ongeveer 3 weken starten.

Ik hoop dat de mensen bij Karsten er geen probleem mee hebben dat ik deze informatie gepost heb.

Wij staan nu voor een groot dilemma: we twijfelden al een tijd tussen nieuw of tweedehands. De prijs van de Combiluifel laat ons meer neigen naar tweedehands. Nu zijn de meeste tweedehands tenten voorzien van een oude luifel set en als we de Combiluifel willen plaatsen moet er minstens een nieuwe comfortluifel met afsluitwand bij...
Op zoek dus naar een tweedehands Karsten 300 zonder al te veel extra's (tips altijd welkom!).
martijn

Berichtdoor joshygizmo1 » 26 Jan 2010, 17:23

Zit de extra rits (t.b.v. de afsluitluifel) dan standaard op de vaioluifel of moet deze er extra ingezet worden. En zijn de eventuele kosten hiervoor bekend?
Laatst gewijzigd door joshygizmo1 op 15 Feb 2010, 15:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
joshygizmo1

Volgende

Terug naar Karsten Tenten