Combiluifel

Forum gerelateerde mededelingen, vragen of suggesties

Combiluifel

Berichtdoor Kampeerder67 » 08 Feb 2014, 21:04

Hallo, heeft iemand ervaring met de Combiluifel, hoe bevalt deze?
Wij twijfelen namelijk tussen aanschaf van een Combiluifel of een verlengluifel met afdichtwand.
We gaan kamperen met een Karsten 350.
Ik verneem graag ervaringen van gebruikers van beide opties.
Kampeerder67

Re: Combiluifel

Berichtdoor Carolien » 09 Feb 2014, 13:58

Wij hebben ervaring met beiden. We hebben jaren gekampeerd met een 325 met boogluifel, verlengluifel en afsluitwand. Vervolgens kochten we een 325 met slaapaanbouw, comfortluifel en combiluifel. De slaapaanbouw beviel ons absoluut niet en we hebben de tent ingeruild voor een 350 met..verlengluifel en afsluitwand! De combiluifel beviel ons zeker wel maar wat ik erg onhandig vind is dat je altijd met een open voorkant zit. Je kunt natuurlijk je afsluitwand wel dicht doen maar dat is wel even werk ( vooral in combinatie met een kuipzeil) en dat is niet prettig om bv. elke avond voor het slapen gaan te doen. Voordeel van de verlengluifel met dichte afsluitwand vind ik dat je echt een afgesloten geheel kunt creeeren maar ook de boel open kunt zetten. Je hebt meer ruimte en je kunt een aanritsbaar kuipzeil kopen. Wij hebben bij onze nieuwe tent ook een Karsten tarp gekocht waar we direct een rits aan hebben laten zetten zodat deze aan de luifels geritst kan worden. Onze eigen "combiluifel " maar veel goedkoper en multifunctioneel! Als je plek niet groot genoeg is zet je 'm los van de tent! Succes met jullie keuze!
Carolien

Berichtdoor Kampeerder67 » 10 Feb 2014, 20:48

Dank je wel voor je reactie, mag ik vragen waarom de slaapaanbouw niet beviel?
Kampeerder67

Berichtdoor Carolien » 10 Feb 2014, 21:16

Het feit dat de slaapaanbouw niet beviel is natuurlijk erg persoonlijk. Ik miste het ruime gevoel wat het slapen in de basistent wel heeft. De slaapaanbouw loopt schuin af en ik vond dat wat benauwend. Het condenseerde ook enigszins. Daar hadden we eerder nooit last van gehad. Ook vond ik het geheel niet goed doordacht. Het scheidingsgordijn paste bv. niet goed waardoor het steeds op onze matjes lag en wat ik echt niet handig vind is dat het kuipzeil erg laag is. Daardoor ligt je luchtbed/matje altijd voor de ventilatiegaten. Wij hadden van tevoren bedacht dat we dan de basistent als leeftent konden gebruiken en daarvoor hadden we een extra raam laten plaatsen. Vanwege de slaapaanbouw hadden we alleen een comfortluifel met afsluitwand en geen verlengluifel meer. Dat viel ons tegen, vooral omdat je om in de basistent te komen toch steeds moet "bukken" als je naar binnen wilt. Klinkt misschien overdreven maar als je dat steeds moet doen om iets te pakken is het wel vervelend.
Daarnaast miste ik het gezellige van het zitten in de "voortent." Daar kwam ook bij dat wij het tegen vonden vallen dat de "nieuwe" (vanaf 2006) comfortluifel van de 325 minder hoog was dan gedacht.Wij hadden echt spijt van onze aankoop en hebben uiteindelijk contact hierover opgenomen met Karsten. Het was nl. een hele uitgave geweest, ondanks dat het een tweedehands tent was, maar hij beviel ons absoluut niet. Wij vonden dit ook wat genant omdat het natuurlijk een soort van luxe probleem is! Uiteindelijk hebben wij, in goed overleg met Karsten, de tent ingeruild en een nieuwe 350 gekocht. We zijn echt super blij met die tent!
Carolien

Berichtdoor Kampeerder67 » 10 Feb 2014, 21:35

We staan op het punt een compleet nieuwe Karsten tent 350 aan te schaffen, we hebben altijd met een de Waard Albatros gekampeerd. Vanwege de goede recenties en het feit dat de Karsten tenten makkelijker en sneller opzetten is de keuze op een Karsten tent gevallen.
We hebben een slaapaanbouw overwogen maar deze zullen we waarschijnlijk niet aanschaffen.
De keuze voor een 350 komt door de bredere en hogere luifel die hierbij geleverd kan worden, het voortent gevoel wat je beschrijft herkennen wij ook dus mogelijk kiezen we voor een comfortluifel met verlengluifel en afdichtwand, hetgeen je naar ons idee het comfort ten goede komt.
Uiteindelijk zal de toekomst uitwijzen of we de juiste keuze hebben gemaakt, we hebben immers geen ervaringen met Karsten tenten en de vele variaties aan luifels.
Kampeerder67

Berichtdoor Carolien » 12 Feb 2014, 11:41

Wat een overeenkomst! Wij hebben ook jaren met een Albatros gekampeerd! Fantastische tenten en ook erg mooi. Naar mijn mening eigenlijk veel mooier dan de Karsten...maar smaken verschillen! Inmiddels ben ik erg verknocht aan mijn Karsten en vind hem zelfs mooi geworden!
Toen wij toe waren aan een andere tent hebben we echt gewikt en gewogen en zijn uiteindelijk toch voor het praktische van de Karsten gegaan en...helemaal nooit spijt van gehad! Ik zou niet meer terug willen! Bij de Albatros moesten we toch altijd een beetje bukken om naar binnen te gaan. Wij hadden wel een oude, een zgn. "90, dus misschien maakt dat wat uit? Die hoogte is ook de reden dat we nu, na de 325, overgestapt zijn naar een 350. Wat een luxe om rechtop naar binnen te kunnen lopen! De korte tijd dat wij die combiluifel hadden heb ik enorm genoten van het "de Waard gevoel." Het zitten onder die luifel deed me sterk denken aan onze Albatros met zijn zijluifels!
Ook wij hebben vorig jaar een nieuwe tent gekocht. Nieuw omdat we dus die andere, met slaapaanbouw, hebben ingeruild. We konden dan ook alles zelf kiezen, kleur, uitvoering etc.. Wat een luxe! Wij hebben een rode basistent gekozen en hebben er ook een rode deur en raamflap op laten maken i.p.v. de gebruikelijke beige. Hierdoor is het donkerder met slapen wat wij prettiger vinden. De basistent gebruiken wij echt als slaaptent.
Ik ben erg benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan kiezen! Veel plezier met de voorpret!
Carolien

Berichtdoor Kampeerder67 » 12 Feb 2014, 20:33

We gaan waarschijnlijk voor een groene 350 met comfortluifel en combiluifel. Omdat we vooral in in landen kamperen met " enige goed weer garantie" kiezen we waarschijnlijk voor de multifunctionele combiluifel.
We denken dat deze luifel handig is om schaduw te creëren bij warm weer en in de avond, wanneer het afkoelt, nog onder deze luifel te kunnen zitten, zoals wij ook een hele goede ervaring hadden met de Combiluifel van de Waard.
Volgende week hakken we de knoop door en zullen dan een tent gaan bestellen.
Kampeerder67

Berichtdoor Carolien » 13 Feb 2014, 20:14

Succes met jullie keuze! De combiluifel is prachtig!
Laat nog even weten wat het geworden is!
Carolien

Berichtdoor Kampeerder67 » 14 Feb 2014, 18:52

We laten nog wel even weten wat het geworden is.
Ik heb nog een vraagje, hebben jullie ervaring met verkleuren van het tentdoek van een Karsten tent, verkleurd bijvoorbeeld een blauwe sneller dan een groene, heeft iemand hier enige ervaring mee.
Kampeerder67

Berichtdoor Carolien » 19 Feb 2014, 21:05

Volgens mij maakt dat niet uit hoewel ik de okergele wel wat sneller vond verkleuren. Dat kan ook suggestie zijn hoor! Onze bordeauxrode van 6 jaar oud was nauwelijks verkleurd. De beige, na 14 jaar wel wat maar niet storend.
Carolien

Volgende

Terug naar Forum