We weten het niet help...

Welke ervaringen met andere tenten hebben onze forumleden.

We weten het niet help...

Berichtdoor Denise » 09 Jan 2010, 13:00

Beste Allemaal,

Na vele jaren met een niet zo stabiele tent te hebben gekampeerd vinden we het tijd voor een goede tent de keuze is wel op Karsten gevallen...De andere bungalowtent was veel werk en met veel wind een probleem. Dat willen we niet meer.

we weten het niet.... welk type we moeten kopen 280, 300 etc. We zijn nu nog met twee maar je weet niet wat de toekomst brengt.
De slaapaanbouw is mischien een optie.

Maar moeten we nu gaan voor een groter model of een kleinermodel? En welke luifel? moeten we grondzeil erbij bestellen?

We hebben ook een slechte ervaring met grondzeilen zie andere vraag? we gebruikten altijd bouwfolie deze heeft het orginele grondzeil week gemaakt.

Nog een vraag waarom staan er op deze site geen tweedehands karsten tenten te koop. Misschien komt het nog
Denise

Re: We weten het niet help...

Berichtdoor jan » 28 Jan 2010, 20:01

Denise, ik denk dat het nog moet komen. Het is ook allemaal nog een beetje vers. Op marktplaats is wel veel te koop daar kun je zien wat de prijzen zijn. Ben je in staat om eens naar Karsten te gaan met je nu nog kleine gezin dan kun je alle tijd nemen die je nodig acht. En natuurlijk de mogelijkheden bespreken voor de toekomst. Kennissen van ons hebben een 3.50 en ik moet zeggen...het is een balzaal!
jan

Berichtdoor Workel » 04 Feb 2010, 20:53

Denise,

Heel veel vragen en die hadden bij ook en toch hebben wij het volgende gekocht:

350 met comfortluifel, afsluitwand, regenluifel, scheidingwand en kuipzeil. Reden zijn met z'n drieen en hebben wat binnen ruimte voor als het regen en je leefruimte word groten met een kuipzeil geen last van water tijdens het regenen.

Het is wel zo dat wij naar een kleinere karsten gaan incl. karsten mistral als onze zoon in zijn eigen tent wil gaan slapen.

Slaapaanbouw is een optie kan ook naderhand worden aangemaakt let wel de tent word dan redelijk lang en breed. Je hebt een redelijk grote plek nodig om je tent op te kunnen zetten.

Su6, Harald
Workel

Berichtdoor martijn » 04 Feb 2010, 22:19

Harald,
ik dacht dat je achteraf niet een aanpassing voor een slaaptent aan de basistent kunt toevoegen (op de site van karsten:
Helaas kan er in een bestaande Karsten tent geen aanpassing voor een slaapaanbouw of koppeltent meer worden gezet.
: )
Dus overweeg je een slaapaanbouw, laat de tent aanpassen :)
martijn

Berichtdoor Workel » 05 Feb 2010, 19:35

En dat klopt maar bij Karsten zijn ze redelijk flexibel als je dat afspreek en op papier zet maken ze daar misschien wel een uitzondering. Klant te vredenheid hebben zij bij Karsten hoog in het vandel staan.
Workel

Berichtdoor martijn » 05 Feb 2010, 20:32

het lijkt mij vrij complex om een rits toe te voegen aan een reeds bestaande basistent voor het plaatsen van een slaapaanbouw. Bij een 300 loopt die rits namelijk langs de buizen. Maar wie weet kan het toch inderdaad...
martijn

Berichtdoor jan » 06 Mrt 2010, 17:16

Gewoon informeren bij Karsten. Wie niet vraagt, wie niet ..En ik moet Workel gelijk geven, bij Karsten "kan" heel veel.
jan

Berichtdoor Mieppie » 01 Jul 2010, 21:10

Wij kochten onze karsten tent toen we 1 jochie en wie weet hoeveel plannen hadden :D
We hebben gekozen voor een 350 vanwege de stahoogte onder de luifel. Ik denk dat nu, met de nieuwe iets hogere luifels, de 325 ook al hoog genoeg zou zijn om met een kindje op de arm rond te lopen.
Daarbij hebben we toen gekozen voor een opening voor een koppeltentje-200. Dit tentje hebben we later op marktplaats aangeschaft. Achteraf hadden we misschien liever een iets ruimer koppeltentje willen hebben, maar 2 kinderen passen prima in een 200. Wanneer de kinderen wat groter worden kunnen ze naar believen aan- of losgekoppeld slapen. Of wie weet kopen we er voor zoontje 2 ooit ook nog wel een 200 bij.

Succes met je keuze!
Mieppie
Mieppie

Terug naar Ervaringen