kinderbedje?

Discussies welke een directe / indirecte link met Karsten Tenten en/of kamperen te maken hebben

kinderbedje?

Berichtdoor martijn » 24 Feb 2010, 23:18

Hallo,
tegen de tijd dat we weer op vakantie gaan in de zomer is onze zoon 2. Vorig jaar ging prima in een campingbedje maar die nam nogal wat plek in in de auto. We willen de kinderwagen en het bedje eigenlijk niet meer mee nemen dit jaar. De tent neemt namelijk nu wel erg veel ruimte in... :D

Wat zijn jullie ervaringen met:
-geen bedje gewoon los op een eigen matje in een slaapzak?
-een "slaaptentje" als de Deryan Travel cot peuter of een dergelijk model van nomad?
-iets anders?

We hebben een slaapaanbouw waarin we alledrie zullen slapen.

ben benieuwd!
martijn

Re: kinderbedje?

Berichtdoor karsten fan » 26 Feb 2010, 10:32

misschien een heeele vreemde vergelijking maar ik doe het toch:

onze hond, slaapt thuis in een bench. om die mee te nemen (grote hond) koste zoveel ruimte
dus toen bedachten we, die laten we thuis en dan maar op het voeteneind.
conclusie: ik las naast het luchtbed want werd er elke dag uitgeduwd. hij heeft een topvakantie gehad.
ik had nog meer slaap dan dat ik heen ging.

thuis gekomen, wilde meneer niet meer in zijn bench, maar in ons bed. 3 weken laten janken en toen waren we er vanaf :(
karsten fan

Berichtdoor eline » 26 Feb 2010, 21:44

Wij gebruiken het Nomad bedje Kids travel bed. Ik heb 'm destijds via marktplaats gekocht, nieuwstaat. Er zat een slaapmatje bij, maar we hebben er een self-inflatable matje in gekocht en het slaapzakje. Hij bevalt heel goed. Zeer stabiel en met 3 personen in de slaapaanbouw meer dan voldoende plek. Het kost iets meer werk om 'm op te zetten vergeleken met een paraplubedje, maar het pakket is duidelijk kleiner. Het matje vind ik kwalitatief tegenvallen en ik denk dat het voor zo'n puk ook zacht genoeg is op zo'n kunststof matje met een slaapzakje, waarbij hij dan ook nog een eigen slaapzakje aan heeft. Het fijne van een kinderbedje op deze leeftijd vind ik dat ze er niet uitkunnen en dus niet 's nachts kunnen gaan ronddolen. Thuis slaapt hij ook nog in een spijlenbed. Ons zoontje is ook 2 jaar en gaat er weer in slapen dit jaar. Waarschijnlijk wel het laatste jaar. Onze dochter had op 3-jarige leeftijd ook gewoon een matje met slaapzak. Daar lag ze overigens vrijwel altijd naast zonder dat ze daar iets van merkte ;) .

Bijkomend voordeel van het bedje is dat zijn popje er niet uit kan vallen en wij dus een betere nachtrust hebben.... 8-) .

Een leuke website is http://www.ikgaopreis.nl . Ze hebben een uitgebreide kindercollectie en alles wordt keurig geleverd.

Succes!
eline

Berichtdoor martijn » 26 Feb 2010, 22:14

dank je!
Die nomad was ook een optie, alleen als het maar voor 1 jaar is lijkt het wat prijzig...
Ik heb nu een super compact bedje op het oog van Tatteljee (nederlands tenten en outdoorspullen atelier). Een hoes die je om een standaard slaapmatje doet. Zo heb je een bedje van 100 x 50 cm. later kun je alleen eenkant omvouwen, dan is het bedje 140 cm lang.

zie de site van tatteljee.
martijn

Berichtdoor Annemarie » 05 Mrt 2010, 10:36

Die therm-a-rest rolwieg heb ik destijds (10 jaar geleden) zelf nagemaakt van een stevige stof en wat oude stokken uit een kapot speeltentje van de Hema. Het beviel ons prima. Ook toen de kinderen groter werden, en je het voeteind los kon laten, beschermden de schuine zijkanten het kind tegen er naast rollen.

Gratis af te halen, of ik stuur hem je tegen betaling van de porto op.
Zonder de therm-a-restmat! (183x51), want die doet nog steeds dienst bij ons.
En zo'n horretje heb ik helaas ook niet.

zie bijgaande 2 foto's
P1030717a.JPG
bedje van therm-a-restmat 1

P1030718a.JPG
bedje van therm-a-restmat 2
Annemarie

Berichtdoor Mieppie » 01 Jul 2010, 20:50

Wij hebben zowel de baby- als de peuter uitvoering van de Deryan bedjes gebruikt en ik vind ze ideaal. Alleen deed ik het matje dan niet onder het bedje in het ritsvak, maar gewoon in het tentje, met een molton en een hoeslakentje eromheen. Ook had ik er een gewoon slaapzakje in, het ding wat erbij zit stelt niet zoveel voor.
Onze jongste is nu 4 en past nog precies in het bedje. Hij is er niet uit te slaan, al ligt hij met zowel kop als voeten 'aan' :lol:

groetjes, Mieppie
Mieppie

Terug naar Discussie