hoe stevig is het grondzeil?

Berichten die wel Karsten gerelateerd zijn maar nergens anders een plekje kunnen vinden + voorstellen van nieuwe forumleden.

hoe stevig is het grondzeil?

Berichtdoor Peter » 24 Mei 2010, 22:02

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Peter en ik sta op het punt om een (tweedehandse) Karsten tent aan te schaffen.
Waarschijnlijk een 350, want we zijn met z'n vijven.
Ontzettend fijn trouwens, dit forum. Ik heb er vandaag al een hele tijd in zitten lezen.
Ook in het "de Waard" forum trouwens, waar ze een hele discussie hebben gevoerd "De Waard vs Karsten"
Eén ding is duidelijk: beide zijn kwaliteits tenten, de Karsten is echter makkelijker op te zetten en af te breken.
Dat geeft voor mij de doorslag. En ik vind hem er minstens net zo leuk uitzien.
Ik heb ook een vraagje: het grondzeil, hoe stevig is dat? Kun je er met schoenen over lopen? Waarschijnlijk wel.
Kun je er ook een tuinstoel (4 poten, dus geen buizenframe) neerzetten en daarna met je volle gewicht erop gaan zitten?
Hopelijk kan iemand hier antwoord op geven,
groet,

Peter
Peter

Re: hoe stevig is het grondzeil?

Berichtdoor Workel » 25 Mei 2010, 11:44

Peter,

Het grondzeil is van zeer goede kwaliteit.

Je kunt in de tent prima lopen met schoenen en stoelen in de tent is ook geen probleem.

Wij hebben een 350 met een zeil onder de tent en kijken altijd of er geen gekke punten in de grond zitten waar je last van kunt krijgen.
Workel

Berichtdoor karstenadmin » 25 Mei 2010, 15:05

Gronzeil is erg sterk maar inderdaad eventjes kijken voordat je tent gaat plaatsen. Wij gebruiken sinds kort worteldoek als eerste zeil (niet die van de tuinmarkt). Werkt super en laat water door.

Onze oudste tent de 240 heeft al erg veel meegemaakt en blijft nog steeds heel.
Veel mensen hebben de eerste stap gezet, met elke stap daarna vergroot je de waarde van je eerste stap enorm.
Gebruikers-avatar
karstenadmin
Site Admin

Berichtdoor Peter » 26 Mei 2010, 09:31

Ik hoor het al: geen reden om me zorgen te maken over de sterkte van het grondzeil.
Waar ik trouwens ook niets over kan vinden is een lek in het buizensysteem. De kwaliteit is blijkbaar zo goed dat het niet voorkomt.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik laat het jullie weten als ik een Karsten gekocht heb!

groet, Peter
Peter

Terug naar Algemeen